برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با صنایع و فناوری های دریایی در مدارس با همکاری بنیاد های

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآورِی،بهنام رضایی دبیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به اهمیت ترویج و اطلاع رسانی فرهنگ دریا در میان عموم بیان کرد: یکی از برنامه های ترویج فرهنگ دریا در میان دانش آموزان، برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با صنایع و فناوری های دریایی در مدارس بوده است. در این دوره ها فارغ التحصیلان رشته های دریایی با حضور در مدارس تهران و   7 استان ساحلی کشور، اقدام به ارائه این مباحث خواهند کرد.  

وی افزود: در این جلسات آموزشی دانش آموزان با مهم ترین حوزه های صنایع دریایی کشور آشنا شده و طرح پرسش و پاسخ از نمایندگان علمی جشنواره در جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان و آشنایی با رشته های تحصیلی این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

رضایی آشنایی با موقعیت های دریایی ایران و جهان، را یکی از مهمترین محتوای برگزاری این دوره خواند و گفت: آشنایی با صنایع و فناوریهای دریایی همچنین اهمیت مناطق دریایی، علوم و رشته­های مهندسی مرتبط با دریا و مشاغل دریایی از دیگر مهمترین سرفصل های انتخابی در دوره های آموزشی آشنایی با صنایع و فناوری های دریایی است که باید به آن اشاره کرد.

دبیر کارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی مهمترین هدف از برگزاری این دوره را آشنایی دانش آموزان با موضوع دریا خواند و گفت: ستاد با بهره مندی از مهمترین مراجع دریایی همچون کتاب صنایع و فناوری­های دریایی، کتاب ایران کشور دریایی، اطلس شناورهای ایران و همچنین  مراجع علمی معتبر با هدف گذاری دانش آموزان سعی بر آن دارد تا فرهنگ دریایی را گسترده کند.

دومین جشنواره دانش آموزی دریا یکی از بخش های دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت خواهد بود که در آبان ماه سال جاری به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان برگزار خواهد شد.