پروفسور مجید سمیعی در مراسم گشایش پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب گفت: در این رخداد بزرگ علمی کشور سفیران حوزه مغز و اعصاب تمام قاره‌های دنیا حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پروفسور مجید سمیعی رییس پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در مرلسم افتتاحیه این رویداد ضمن ابراز خرسندی از حضور مهمانان برجسته خارجی اظهار کرد: با توجه به دعوت بنده تقریبا از تمامی نقاط دنیا و از قاره های آسیا، افریقا، اروپا، امریکای شمالی و لاتین سفیرانی حضور دارند و باعث افتخار بنده است که متخصصان برجسته حوزه مغز و اعصاب بیش از 90 کشور در بزرگترین رویداد علمی حضور دارند.

به گفته سمیعی، اغلب متخصصان برجسته حاضر در این سمپوزیوم از قاره افریقا هستند.

وی به نقش مهم فدراسیون جهانی مغز و اعصاب اشاره کرد و گفت: یکی از نکته‌های مهم پیشرفت حوزه جراحی مغز و اعصاب فعالیت‌های گسترده این فدراسیون بوده که همه اعضای هیئت مدیره آن در این رویداد علمی حضور دارند.

سمیعی افزود: از دو سال پیش این فدراسیون جهانی تصمیم به برگزاری این رویداد علمی در کشور ایران گرفت و مسئولیت برگزاری این رو.یداد مهم بر عهده بنده گذاشته شد.

رییس پنجمین سمپوزیوم جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب با تشکر ویژه از دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان کرد: باید توجه داشت که اجرای این امر بدون همکاری معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری و انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور امکانپذیر نبود.

وی با اشاره به جشن 65 سالگی انجمن جراحان مغز ایران عنوان کرد: برنامه ریزی های انجام شده برای سخنرانی‌های علمی این رویداد مهم  از سوی این انجمن انجام شده تا برجسته ترین متخصصان بتوانند در بازه زمانی مشخص به سخنرانی خود بپردازند.

سمیعی در پایان  از تلاش‌های بی وقفه تیم اجرایی معاونت علمی و فناوری به دبیری علیرضا دلیری و علی جعفری رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکر کرد. همچنین از حضور مقامات کشورهای مختلف تشکر کرد و گفت: باعث افتخار است که رییس جمهوری صربستان و نخست وزیر ایالت نیدرزاکسون آلمان به همراه هیئت 30 نفره دعوت ما را برای حضور در این رویداد پذیرفتند.  همچنین  همکاری مقامات هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این رویداد علمی بسیار تاثیرگذار بود.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود.