همزمان با مراسم گشایش پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از تندیس پروفسور دکتر مجید سمیعی به عنوان قهرمان ملی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآورِی، همزمان با مراسم گشایش پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از تندیس پروفسور دکتر مجید سمیعی به عنوان قهرمان ملی با حضور شخصیت‌های برجسته علمی حوزه مغز و اعصاب دنیا رونمایی شد.

پروفسور مجید سمیعی پس از رونمایی از تندیس خود در سخنانی بیان کرد: از رونمایی این تندیس بسیار شگفت زده شدم و در این لحظه نمی توانم احساس واقعی خود را بیان کنم و بگویم چه احساسی دارم.

سمیعی همچنین گفت: تمام زندگی خود را در جهت توسعه و پیشرفت علوم و انسانیت نه تنها در ایران بلکه در آلمان نیز صرف کردم. در سال‌های اخیر نیز می توان به کشور چین اشاره کرد که در آن بیش از یک میلیارد جمعیت حضور دارد و حدود صد نفر از آنها همکاران من هستند.

وی با بیان اینکه هدف من این است که بتوانم باقی عمر خود را در جهت حمایت از قاره و ملت افریقا صرف کنم گفت: همه ما مسئول افراد باهوش و تیزهوشی که در این قاره نیاز به حمایت دارند هستیم تا  با پشتیبانی و حمایت زمینه را برای رشد آنها فراهم کنیم. همانطور که دانشگاه تهران در این راستا توانسته بیش از ده دانشجوی قاره افریقا را بورسیه کند و در ادامه نیز برنامه‌های دیگری برای آنها در نظر داریم.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود.