دبیر کمیته بالگرد تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: بالگرد پیستونی سورنا با هدف ترویج استفاده گسترده عمومی از بالگرد و تولید محصولی مناسب برای این منظور ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ، علی طاهرخانی دبیر کمیته بالگرد تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: اولویت دوم کمیته بالگرد تجاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ترویج استفاده گسترده عمومی مانند کارهای آموزشی و تفریحی از بالگرد است که با همین هدف بالگرد پیستونی سورنا در کشور طراحی خواهد شد.

وی افزود: توسعه و گسترش شرکت های خصوصی و تجاری بالگردی از جمله اهدافی است که در کمیته پیگیری می شود که به همین منظور بالگردهای تجاری مناسب در قالب پروژه های طراحی و ساخت بالگردهای متوسط و نیمه سنگین در حال اجرا است.

به گفته طاهرخانی، محصولات تولیدی دیگر نیز در کشور ساخته می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرد که این کار نیز در ادامه همان هدف توسعه استفاده عمومی از بالگرد در کشور انجام می شود.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر خوشبختانه پشتیبانی کاملی از ناوگان تجاری در کشور فراهم شده است که این موضوع نیز برای توسعه استفاده عمومی بالگرد در کشور ضروری است.