سخنگوی هیئت دولت ابراز امیدواری کرد با برگزاری رویدادهای مهمی همچون پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب، بتوانیم جایگاه رفیع ایران را به جهانیان نشان دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دومین روز از این سمپوزیوم با ضیافت شامی به پایان رسید که مهمانان ویژه‌ای داشت. یکی از این مهمانان دکتر محمدباقر نوبخت سخنگوی هیئت دولت بود.

وی در پایان این ضیافت در گفت‌وگو با ستاد خبری پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب گفت: با توجه به ظرفیت‌های متنوعی که در کشور وجود دارد این انتظار می‌رود که ما در همه عرصه ها بتوانیم از فرصتی که برای ایجاد تعامل با جهان داریم برخوردار شویم؛ بخش اقتصادی و مالی تنها یک بخش از این زمینه‌هاست. حال آنکه با توجه به جایگاه علمی و فرهنگی کشور ایران، ما می‌توانیم از فرصت پیش آمده برای ارائه ظرفیت های علمی و فرهنگی ایران به جهان استفاده کنیم.

سخنگوی هیئت دولت با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله کشور، تاکید کرد: در سند چشم انداز 20 ساله علاوه بر اینکه باید در بخش اقتصادی در جایگاه نخستِ منطقه باشیم؛ در عرصه علم و فناوری پیشرفت‌های بسیاری ترسیم شده است.

نوبخت ادامه  داد:‌ خوشبختانه با اقدام‌هایی که گاهی جناب پرفسور سمیعی انجام می‌دهند و جهانیان را با ظرفیت های علمی به ویژه در عرصه علوم پزشکی آشنا می کنند، خوشبتانه فرصت هایی ایجاد می‌شود تا دانشمندان جهان در ایران گردهم بیایند.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: خوشبختانه امروز شاهد برگزاری این سمپوزیوم و رویداد مهم علمی با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر دستگاه ها هستیم و همه میهمانان خارجی از ظرفیتهای علمی ایران و جایگاه ما ابراز خرسندی کرده اند.

سخنگوی هیئت دولت در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم که در همه عرصه ها بتوانیم جایگاه رفیع ایران را به جهانیان نشان دهیم. طبیعی است که معرفی فرهنگ ایران بخشی از اهداف ما در این رویداد بوده که برای مهمانان ما جالب بوده است. اگرچه اغلب آنها افراد فهیمی هستند که از فرهنگ غنی ایران اطلاع دارند. وقتی با پروفسور وایل نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان صحبت داشتم ایشان هم مجذوب فرهنگ ایران بود.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود.