یک تهیه‌کننده فرانسوی با تاکید بر اینکه باید تعداد سالن‌های سینمایی در ایران افزایش یابد، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا سالن‌های سینمایی دسترسی به فیلم‌های غیر ایرانی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، ژیل رناورد، معاون موسسه یونی فرانس و تهیه‌کننده سینمای فرانسه است که چند روزی است برای حضور در جشنواره جهانی فجر به ایران آمده است.

او با اشاره به اینکه در فرانسه 80 میلیون تماشاگر داخلی سینما وجود دارد و تماشاگران خارجی زیادی آثار سینمایی این کشور را می‌بینند و در ایران هم باید این فیلم‌ها معرفی شوند، درباره تفاوت های فرهنگی میان دو کشور و چگونگی پخش فیلم‌های فرانسوی در ایران به خبرنگار ایسنا گفت: تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی نمی‌تواند جلوی پخش فرهنگ‌ها را به کشورهای دیگر بگیرد، با این حال آنچه برای من اهمیت دارد، علاقه مردم ایران به فرانسه است که در حین حضورم در سینما «آزادی» تهران متوجه این موضوع شدم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

او ادامه داد: البته می‌دانم که تمام فیلم‌های فرانسوی در ایران قابل نمایش نیستند اما فیلم‌هایی هستند که با تایید ایران می‌توانند در سینماها نمایش داده شوند.

ژیل رناورد در بخشی از این گفت‌وگو با بیان اینکه پخش فیلم‌های ایرانی در کشورهای دیگر آن طور که باید نیست و پخش کننده‌های قوی زیادی فعالیت نمی‌کنند، اضافه کرد: باید به پخش فیلم در ایران بیشتر بها داده شود که در این راستا اول باید امکان پخش فیلم‌های خارجی در ایران فراهم شود و تعداد سالن‌ها هم افزایش یابد چون اکثر سالن‌های سینمایی ایران برای فیلمهای ایرانی هستند و نه خارجی پس باید اجازه داده شود که سالن‌ها به فیلم هایی از کشورهای دیگر دسترسی داشته باشند.

او همچنین با اشاره به اینکه حدود 20 سال است که سینمای ایران از طریق پخش در سالن‌های فرانسه قابل دیدن است، گفت: سینمادوستان واقعی در فرانسه به این باور رسیده‌اند که فیلمسازان و استعدادهای زیادی در ایران هستند که می‌توان به کیارستمی، فرهادی و پناهی که در فرانسه شناخته شده هستند اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد که در این چند روز ابتدایی حضورش در ایران مشغول صحبت و مذاکره برای بررسی شرایط همکاری مشترک میان ایران و فرانسه بوده که نتیجه آن افق‌های روشنی است که پیش رو خواهد بود.