نشست هم‌اندیشی چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران با حضور رییس نمایشگاه چهارم و اعضای ستاد برگزاری این نمایشگاه با تعدادی از معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی منتخب در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در آستانه برگزاری چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران که از روز یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شد، نشست هم‌اندیشی با حضور رییس نمایشگاه چهارم و اعضای ستاد برگزاری این نمایشگاه برگزار شد. در این نشست تعدادی از معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی منتخب حضور داشتند.

محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی که ریاست این رویداد را نیز بر عهده دارد، در این نشست به تشریح سیاست‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تحریک تقاضا و بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان ایرانی پرداخت.

وی برنامه تحقق اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل را با توجه به برگزاری نمایشگاه ساخت ایران تشریح کرد و این رویداد را الگویی برای تحقق شعار امسال دانست که می تواند موضوع خرید داخل و حمایت از تولید ملی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی کشور قرار گیرد.

در ادامه تعدادی از مدعوین حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص این نمایشگاه پرداختند و ضمن قدردانی از این حرکت و اقدام معاونت علمی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص فرآیند نمایشگاه پرداختند.

نقد و بررسی قراردادهای نمایشگاه، چگونگی تأمین مالی منابع، نظام سطح‌بندی محصولات و چگونگی برگزاری رویداد نمایشگاه‌ها از اهم عناوینی است که اعضا حاضر در جلسه به بحث و تبادل‌نظر درباره آن پرداختند.

براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران هشت صبح یکشنبه، 5 اردیبهشت ماه 95 در سالن اجتماعات شماره یک نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در این مراسم معاون اول و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و جمعی از مسوولان عالی‌رتبه کشور حضور دارند.

در نمایشگاه چهارم تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران نزدیک به 320 شرکت دانش‌بنیان با عرضه بیش از ده هزار محصول در سطوح مختلف فناوری حضور خواهند داشت.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 الی 8 اردیبهشت 1395 همه‌روزه از ساعت 9 تا 18  در نمایشگاه بین‌المللی تهران (سالن‌های خلیج‌فارس، 40، 41 و میلاد) پذیرای جامعه علم و فناوری کشور خواهد بود.

 اطلاعات این نمایشگاه هم‌اکنون از طریق پایگاه  iranlabexpo.ir قابل‌دسترسی است.