بار دیگر روباتها وارد رقابتی هیجان انگیز شدند تا مشخص شود کدام یک بهترین روبات نقاش دنیاست!

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، درحالی که همواره این نگرانی مطرح می‌شود که روباتها در بسیاری از صنایع جای انسانها را گرفته و موجب بیکاری میلیونها کارگر شوند اما حداقل در یک عرصه خیالمان از ناکارآمد بودن روباتها راحت بود و آن هم  ارایه خلاقیت و نمایش آثاری هنری در عرصه موسیقی و نقاشی بود. اما حالا از این بابت هم باید نگران باشیم!

فناوری روباتیک در سالهای اخیر پیشرفتهای خیره کننده ای داشته به طوریکه با ارایه الگوریتم های پیشرفته تر از قبل حالا روباتهایی ساخته شده اند که می توانند نقاشی کشیده و آثار هنری فاخر تولید کنند. یکی از بارزترین مثالها در این زمینه به کپی برداری از یکی از آثار مشهور نقاش معروف یعنی رامبراند مربوط می شود.

حالا مسابقه جالب توجهی ترتیب داده شده تا مشخص شود کدام روبات در دنیا بهترین نقاش است.

این مسابقه توسط پایگاه اینترنتی RobotArt.org راه اندازی شده و علاقمندان از سراسر جهان می توانند با مشاهده آثار هنری ارایه شده توسط روباتها، برنده نهایی را انتخاب کنند.

شرکت در این مسابقه به دو شکل است: آثار هنری که صرفا توسط روباتها ارایه شده و آثاری که در خلق آنها از انسان نیز یاری گرفته شده است.

بر اساس اعلام برگزارکننده این رقابت، ۷۱ اثر هنری ارایه شده که در خلق آنها حداقل از ۱۴ فناوری مختلف استفاده شده است.

در پایان این رقابت مجموعا ۱۰۰ هزار دلار به برندگان اهدا می شود که از این میزان ۳۰ هزار دلار به روبات اول بخش نقاشی های تولید شده توسط روبات تعلق می گیرد و ۱۰ هزار دلار نیز به برنده نقاشی که با همکاری روبات و انسان اهدا می شود.

مهلت رأی دادن در این مسابقه تا ۲۱ اردیبهشت است.