دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان برترین‌های مسابقه دانش‌آموزی فیلم کوتاه ابن هیثم در 17 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  پرویز کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی درباره مسابقه دانش آموزی فیلم کوتاه «ابن هیثم» توضیح داد: برگزاری رویداد دانش‌آموزی با عنوان «مسابقه دانش‌آموزی فیلم کوتاه نور ابن هیثم» به منظور ارتقا سطح نوآوری و خلاقیت نسل نوجوان و الگوسازی از شخصیت‌های علمی جهان اسلامی و همچنین ترویج و فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفته شد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: این مسابقه توسط دبیرخانه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص)،  به‌منظور ایجاد زمینه رشد علمی جامعه دانش‌آموزی و مشارکت مراکز آموزشی،  با موضوع ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی یک‌دقیقه‌ای در بین دانش آموزان در مراکز آموزشی و پژوهش‌سراها با موضوع نور، مقارن با سال جهانی نور اجرایی شد.

وی با اشاره به این نکته که «مسابقه دانش‌آموزی فیلم کوتاه نور ابن هیثم» مورد حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی قرارگرفته است، بیان کرد: این مسابقه به مناسبت هزارمین سالگرد تألیف کتاب المناظر این هیثم و نام‌گذاری سال 2015 میلادی به نام سال جهانی نور توسط یونسکو پایه ریزی شد.

به گفته پرویز کرمی، این رویداد با استقبال بیش از 10 هزار دانش آموز از سراسر کشور همراه بوده است که اختتامیه آن 17 اردیبهشت ماه 95 در حوزه هنری تهران برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: برابر آخرین گزارش در این رویداد دانش‌آموزی به 200 فیلم برتر و نیز به 20 مرکز آموزشی برگزیده جوایز ویژ] اهدا خواهد شد. آثار برگزیده، روی سایت مسابقه ابن هیثم در معرض دید عموم و به منظور تشویق دانش آموزان و مدارس پدیدآورنده آثار برتر قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی درباره میزان شرکت کنندگان در این رویداد ابراز کرد: بر این اساس تاکنون 4130 گروه 2 تا 3 نفره بیش از 10 هزار دانش آموزان از 500 مرکز آموزشی و پژوهش سراهای سراسر کشور در این رویداد شرکت کرده و مجموعاً 1500 فیلم به دبیرخانه ارسال شده است.

مراسم معرفی برترین‌های «مسابقه دانش‌آموزی فیلم کوتاه نور ابن هیثم»، روز جمعه 17 اردیبهشت‌ماه 95، ساعت 17 و با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سالن اندیشه حوزه هنری در تهران برگزار می‌شود.