مدیرعامل یک شرکت فناور داخلی با اشاره به کاربرد گسترده فناوری لیزر گفت: این شرکت موفق شده است با بهره‌مندی از توانمندی نیروی انسانی داخلی و فناوری بومی، لیزرهایی را در کلاس‌های متنوع و برای کاربردهای گوناگون تولید و تجاری کند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امین گل‌محمدی تکلیمی مدیر عامل پرتوآفرینان شفا، با اشاره به نقش اساسی فناوری لیزر در زندگی بشری گفت: کاربرد لیزرها به حوزه خاصی محدود نمی‌شود و در حوزه‌های گوناگونی از جمله پزشکی، مهندسی، صنعت، دفاعی و... کاربرد دارند

این فعال فناور با اشاره به تولید محصولات پیشرفته پرکاربرد در عرصه پزشکی، توسط این شرکت، کاربرد فراوان فناوری لیزر در این حوزه را یادآور شد و افزود: در پزشکی مدرن لیزر به عنوان یک ابزار اصلی در بسیاری از درمان ها بکار گرفته می شود. اثر ضد عفونی کننده، برش بدون خونریزی، تحریک سلولی به منزله رشد و ترمیم بافت، دقت بالا، عکسبرداری، برهمکنش منحصر به فرد یک طول موج با یک نوع بافت و ده‌ها دلیل دیگر باعث شده است لیزر در گستره پزشکی از جایگاهی غیر قابل انکار برخوردار شود.

مدیر عامل این شرکت، که در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی نیز ارائه محصول داشت، گفت: شرکت پرتو آفرینان شفا با تکیه بر توانبه  طراحی، ساخت و تولید کاملا بومی دستگاه های لیزر پزشکی با تکیه بر توانمندی های داخلی و کمترین وابستگی به واردات، این لیزرها را تولید می‌کند و  در حال حاضر، محصولاتی در زمینه های اورولوژی، جراحی پوست، دندانپزشکی و تراپی ارائه کرده است.

این فعال فناور با اشاره به رعایت استانداردهای جهانی، کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت به عنوان مزایای رقابتی تولیدات این شرکت گفت: با رعایت و بکار بستن کلیه استانداردهای طراحی و ساخت محصولات، توانسته‌ایم دستگاه های با کیفیتی با ارائه خدمات پس از فروش مناسب ارائه کنیم.