یک فعال فناور گفت: این شرکت فناور، موفق به ساخت دستگاه های تولید پیچ و رزوه به روش رولینگ  Thread Rolling شده است و از طریق جایگزینی روش رولینگ به جای شیوه سنتی ایجاد رزوه، کشورمان نیز به جرگه دارندگان این فناوری پیوسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا سبقت الهی مدیرعامل فرم‌نورد اصفهان با اشاره به توانمندی این شرکت تحقیقاتی در تولید تجهیزات صنعت رولینگ گفت: تولید دستگاه‌های شکل‌دهی و رولینگ به عنوان اصلی‌ترین فعالیت این شرکت به صورت تخصصی، بخش قابل توجهی نیاز صنایع گوناگون به این تجهیزات را تامین می‌کند.

سبقت‌الهی با اشاره به کاربردهای گوناگون فرم‌دهی و رولینگ در تولید تجهیزات پیشرفته و قطعات صنعتی گفت: حیطه عمومی این فناوری، در تولید انواع پیچ کاربرد دارد و با توجه به این که تجهیزات صنعتی نیازمند پیچ‌های تخصصی گوناگون هستند، این دستگاه‌ها در صنایع گوناگون کاربرد بالایی دارد.

این فعال فناور، با بیان این‌که دستگاه‌های این شرکت، بر مبنای فناوری بومی و با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی  اقدام به ماشین‌سازی می‌کند، افزود: این شرکت باهدف بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته ، از سال 1372 اقدام به طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی با نام تجاری نامیرا تولید کرده است.

وی افزود: در این زمینه و با همکاری متخصصین نخبه کشور، این واحد صنعتی موفق به اخذ چهارگواهی نامه ثبت اختراع در ساخت دستگاه های تولید پیچ و رزوه به روش رولینگ , Thread Rolling شده است.

مدیرعامل شرکت فرم نورد اصفهانفرم فرم‌دهی سرد به روش نورد را محور تولیدات این شرکت نام برد و گفت: با جایگزینی روش رولینگ به جای شیوه سنتی ایجاد رزوه، گامی مهم در کمک به عرصه صنعت برداشته و با گام گذاشتن در مسیر این دستگاه‌ها، کشورمان به جرگه دارندگان این فناوری پیوسته است.

وی ادامه داد: این مجموعه در سال 1389 با نام شرکت تولیدی تحقیقاتی فرم نورداصفهان به ثبت رسیده و هم اکنون  در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک شرکت دانش بنیان مشغول به فعالیت می باشد.

این فعال فناور، با اشاره به در دست داشتن سهم بیش از 70 درصدی بازار تولید این تجهیزات توسط فرم نورد اصفهان گفت: با توجه به مزیت‌های قیمتی و کیفیت مطلوب تولیدات داخلی، ماشین‌آلات نو خارجی وارد نمی‌شود و صرفا دستگاه‌های کارکرده و ارزان قیمت چینی این حوزه از خارج کشور وارد می‌شوند.

سبقت‌الهی، افزود: این شرکت جزو اولین و تنها تولیدکنندگانی است که اکنون به عنوان یک برند شناخته شده فعال است و در حال حاضر، با تولیدات شرکت‌های خارجی از لحاظ کیفیت و قیمت رقابت می‌کند.

سبقت‌الهی، یافتن هدف اصلی و خود باوری را مهمترین ضرورت موفقیت واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: در وحله نخست، یک فناور می‌بایست توانمندی خود را باور داشته باشد و با توجه به نیازها، در مسیر تولید فناوری حرکت کند. با ایمانی که به خودمان داشتیم و جست و جویی که در بازار انجام دادیم، نیازها را یافتیم و با بیش از دو دهه فعالیت در این حوزه، موفق شدیم ضمن تامین نیاز کشور به این تجهیزات، به عنوان برندی شناخته شده مطرح شویم.