عوامل برنامه «اکسیر» که هفته گذشته پخش شد و تاکنون واکنش های مختلفی را در برداشته است در یک برنامه تلویزیونی بیان کردند که همه چیز از پیش طراحی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فرزاد حسنی مجری برنامه «اکسیر» بعد از انتقاداتی که نسبت به یکی از بخش های این برنامه بوجود آمد شب گذشته ۱۹ اردیبهشت در برنامه «مردم چی میگن» شبکه سه سیما حضور یافت و گفت: مهمانانی که در برنامه ما شرکت می کنند با فیلمنامه ای از پیش طراحی شده آشنا می شوند و به دلایلی ما به دنبال افراد عادی جامعه به عنوان شرکت کننده هستیم.

وی با اشاره به آنچه که در فضای مجازی و رسمی نسبت به برنامه «اکسیر» واکنش نشان داده شد، اظهار کرد: حساب مردم روستایی و شهری خوبم را از حساب چند کاربر بدون نام و نشان هدایت شده جدا می کنم. هیچ گاه فکر نمی کنم در ایران که برای دفاع از هر ذره اش خون جوانان بسیاری داده شده است خانواده ای پیدا شود که رسم فحاشی در آنها رشد پیدا کرده باشد.

این مجری تلویزیون ادامه داد: من درباره مباحث شخصی ام در سال گذشته سکوت کردم چون به خودم و خدا مربوط بود اما اینجا مساله ای مطرح شده است که به مردم مربوط می شود. چیزی که مردم را غمگین کند درد من است و نمی خواهم که شما چشم خود را روی این قاب ببندید. من به مسئولان هم گفته ام که کل این جام جم دوزار نمی ارزد اگر مردم به آن لبخند نزنند. من می فهمم بعضی وقت ها حملاتتون به خاطر اتفاقاتی است که رخ می دهد اما انتقام گیری که عده ای از خود نشان می دهند مفهوم بدی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم یادآور شد: همه ما اشتباه می کنیم و همه با تلنگر از اشتباه خود بازمی گردیم، با این حال هیچ کسی نباید دهانش به توهین و قضاوت زود هنگام باز شود.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آنچه که از دیالوگ های او خطاب به شرکت کننده برنامه برداشت شد، بیان کرد: من همه کسانی را که ناآگاهانه وارد این عرصه شدند، می بخشم اما حسابم با کسی که دروغ گفته، شانتاژ کرده و مخصوصا جو ایجاد کرده است سر پل صراط است.

وی همچنین با اشاره به ممنوع التصویری خود در مدت ۸ سال در تلویزیون عنوان کرد: عده ای از من خوششان نمی آید و با من لج هستند، می توانند تماس بگیرند و بخواهند که من دیگر کار نکنم. من هشت سال کار نکردم پس هشتاد سال دیگر هم به شرط حیات کار نمی کنم. با این حال در این مدت کارهای زیادی به من پیشنهاد شد اما من این برنامه را قبول کردم و خوشحالم اکنون در مقابل دوربین از بیماری می گویم.

در این برنامه مصطفی شریفی تهیه کننده «اکسیر» نیز حضور داشت و با اشاره به قسمت برنامه ای که مورد دلخوری مردم شد، عنوان کرد: اگر مردم از این برنامه ناراحت شدند عذرخواهی می کنم.

همچنین جمشید نورگلدی نیز در این برنامه حضور داشت و عنوان کرد که پیش از برنامه «اکسیر» با او هماهنگ شده بود که قرار است چه گفته شود و همچنین بیان کرد که سواد دارد.