معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره صادرات محصولات نانو ایران به کشور کره جنوبی، از صعود یک پله ای رتبه کشورمان در این فناوری و کسب رتبه ششم در جهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ظهر امروز پس از بازدید از سازمان فضایی و حضور در نشست صمیمی با مدیران ارشد سازمان فضایی ایران، در جمع خبرنگاران از تاثیر لغو تحریم های بین المللی و تاثیر آن در بخش فناوری کشور گفت و اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها، رسیدن به رتبه‌های برتر جهانی در ایجاد و دستیابی به فناوری‌های مختلف از جمله در فناوری نانو است.

وی افزود: صدور نخستین محصول نانو از ایران به کره جنوبی بعد از لغو تحریم‌ها امکان پذیر شد و بر همین اساس رتبه جهانی ایران در بخش فناوری نانو از هفت به شش رسید.

رییس ستاد توسعه فناوری نانو کشور با تاکید بر بهره وری از این فرصت علمی در بخش های دیگر، ابراز کرد: از همین رو باید بخش خصوصی را در حوزه های مختلف علم و فناوری فعال و از توانمندی های این بخش، استفاده کنیم.

 

رییس هیئت امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در ادامه، یکی از نیازهای امروز کشور را توجه جدی و بیشتر به بخش پژوهش بیان کرد و گفت: اختصاص اعتبارات بیشتر به این بخش باید یکی از مهمترین برنامه‌ها باشد. البته حمایت از بخش خصوصی در بخش توسعه پژوهش، یکی از راهکارهای مناسب و مهم در این مسیر محسوب می شود.