شکلات اغلب به عنوان درمانی توصیه می شود که فقط هر از گاهی می توان از آن لذت برد با توجه به میزان بالای چربی و قند شکلات تعجبی ندارد که مصرف بیش از اندازه شکلات می تواند به ایجاد مشکلات سلامتی مانند دندان و چاقی منجر شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با این وجود مطالعات روزافزونی نشان می دهند که مصرف منظم و کم شکلات به ویژه شکلات تلخ می تواند فواید سلامتی قابل توجهی داشته باشد.

شکلات تلخ بیشترین میزان کاکائو را دارد به این معنی که دارای بالاترین سطح آنتی اکسیدان ها به ویژه فلاونوئیدها است ؛ فلاونوئیدها مولکول هایی هستند که می توانند از برخی اشکال آسیب سلولی پیشگیری کنند.

محققان همچنین چگونگی تاثیر مصرف شکلات را بر سطوح آنزیم کبدی که معیاری برای عملکرد کبد است، بررسی کردند‌ و متوجه شدند افرادی که روزانه شکلات مصرف می کنند مقاومت انسولینی کمتر و سطوح آنزیم کبدی بهبود یافته ای داشتند.

این نتایج حتی بعد از در نظر گرفتن سن، جنسیت، تحصیلات، شیوه زندگی و عوامل غذایی همچنان صادق بود.

محققان می گویند: عوامل غذایی از جمله مصرف چای و قهوه که سرشار از آنتی اکسیدان پلی فنول هستند، این پتانسیل را دارند که فواید شکلات را برای کاهش عوامل خطرسازقلبی و عروقی افزایش دهند.

محققان می گویند: افرادی که شکلات می خوردند از لحاظ بدنی فعال تر، جوان تر و تحصیلات بیشتری نسبت به افرادی داشتند که شکلات نمی خوردند

نتایج این تحقیق در مجله British Journal of Nutrition منتشر شده است.