بر اساس آخرین مطالعات دانشمندان لاک زدن به ناخن فقط باعث تغییر رنگ ناخن‌ها نمی‌شود بلکه ممکن است یک ماده شیمیایی را درون بدن آزاد کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این مطالعه نشان داده خانم هایی که از لاک ناخن استفاده می‌کنند یک متابولیسم شیمیایی در بدن آنها به وجود می‌آید که بین 10 تا 14 ساعت بعد استفاده از لاک های ناخن در بدن آنها باقی می‌ماند.
 
یک مورد بسیار نگران کننده دیگر این است که لاک های ناخن که در بازار عرضه می‌شود خود نیز حاوی مواد شیمیایی خطرناک و نگران کننده‌تر این است که بعد از استفاده از این مواد این ها به سرعت جذب می‌شود و آن فعل و انفعالات شیمیایی در بدن رخ می‌دهد. در این تحقیقات محققان 10 لاک ناخن را بررسی کردند که 8تای آن ها حاوی مواد شیمیایی خطرناکی بوده‌اند، این ماده شیمیایی و خطرناک  TPHP نام دارد.
 
به گفته محققان مطالعات آزمایشگاهی آن ها نشان داده که قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی باعث اختلال غدد درون ریز شده و خطرات بسیار جدی برای انسان ایجاد می‌کند که یکی از مشکلات افزایش وزن و چاقی است. از دیگر مضرات لاک‌های ناخن میتوان به انواع سرطان، بیماری‌های قلبی، نازایی، بیماری‌های تیروئیدی و برخی حساسیت‌ها اشاره کرد که استفاده ‌از لاک  ناخن های نا مرغوب می‌تواند این عوامل را تشدید کند و همچنین استفاده بیش از حد از لاک ناخن های با رنگ تیره باعث زرد شدن ناخن ها شده و ناخن از حالت عادی خود خارج می‌شوند.
 
‼️ زنان باردار و افرادی که از بیماری های آسم رنج می‌برند باید به کل لاک های ناخن را فراموش کنند.