دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، عصر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، در اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، عصر امروز در اصفهان برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره، معرفی و تقدیر شدند.

حرکت مثبت جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی در ایجاد زیست بوم کارآفرینی

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم، با اشاره به ضرورت توجه به زیست بوم کارآفرینی به عنوان لازمه رشد اقتصاد دانش بنیان، بر لزوم حرکت این جشنواره به سوی توسعه و فراهم کردن این زیست‌بوم، تاکید کرد و گفت: به واسطه زیست بوم کارآفرینی است که زمینه برای فعالیت اقتصاد دانش بنیان مساعد می‌شود و نباید تصور کنیم خارج از این زیست بوم امکان فعالیت اقتصاد دانش بنیان وجود دارد، یا چیزی خارج از این فضا، می‌تواند به پیشرفت و توسعه کشور و تحقق اقتصاد دانش بنیان کمک کند.

ستاری، با اشاره به حمایت دولت از ایجاد فرصت های مناسب برای فعالیت نوآورانه و فناورانه، تاکید کرد: برای حرکت در مسیر نوآوری و پیشرفت، نباید به حمایت دولت تکیه کنیم و همین که دولت در روند کار و فعالیت شرکت‌ها دخالت نمی‌کند، زمینه پیشرفت آنان را فراهم کرده است.

 

سرمایه‌های اصلی در مغزها نهفته‌اند، نه در جیب‌ها و زیر زمین

رییس بنیاد ملی نخبگان بار دیگر با تاکید بر توجه به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی کشورمان، گفت: این موضوع مهم باید به یک فرهنگ عمومی بدل شود و صرفا زمانی که درک کنیم سرمایه‌های ارزشمندمان نه در جیب‌ها و نه در زیرِ زمین، بلکه در مغزهای خلاق و نوآور جوانان کشورمان نهفته است، به پیشرفت خواهیم رسید.

براساس این گزارش، در این مراسم، 3 نفر از کاندیداهای بخش فناوری به ارائه طرح‌های فناورانه خود پرداختند و همچنین ایده پردازان برگزیده این دوره از جشنواره در بخش های گوناگون، جوایز خود را از دستان دکتر ستاری، رسول زرگرپور استان‌دار اصفهان، و مسوولان جشنواره دریافت کردند.

دوازدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن ایجاد فضای تعامل سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان با حرکت به سمت ملی شدن، در جهت تبدیل شدن به فضایی برای تجمع فعالان حوزه فن‌آفرینی تلاش می کند و در همین راستا، به برگزاری سمینار آموزشی با موضوع کارآفرینی اجتماعی و فرصت‌های بین‌المللی فن‌آفرینی و داوری طرح‌های کسب و کار و شرکت‌های فن‌آفرین رشد اقدام کرده است.

همچنین، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با ارائه تسهیلات تجاری سازی بر اساس سازوکار تعریف شده، برگزیدگان بخش فن آفرینان جشنواره شیخ بهایی را مورد حمایت قرار می‌دهد.