همانطور که اخذ مدرک مورد توجه قرار می‌گیرد باید مهارت را نیز سرلوحه برنامه‌های اصلی افراد تحصیلکرده باشد تا همزمان توانایی و مهارت استفاده از آن دانش را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاه های داخلی تصورات بسیار اشتباهی از آینده نگری شغلی  خود دارند. گاه تصور می شود اخذ مدرک دانشگاهی از حتی دانشگاه های مطرح در داخل به معنی داشتن تمامی توانایی ها و مهارت های لازم  از بعد شرایط احراز شغل بوده  و می توانند تنها با مراجعه به هر سازمان و شرکت دولتی و خصوصی بهترین شغل را به همراه مزایا در اختیار داشته باشند.

امروزه مهارت لازمه دست یابی به شغل بهتر است. در دانشگاههای ما بدلیل عدم تکیه بر مهارت آموزی دانش خام در اختیار افراد قرار گرفته اما شیوه کاربرد و استفاده از آن آموزش داده نمی شود.

مدرک گرایی گریبان گیر این جمع کثیر شده و باور های اشتباهی را در سطح ملی به جریان انداخته است. 

📌نکته کلیدی:

همان طور که اخذ مدرک مورد توجه قرار می گیرد باید مهارت را نیز سرلوحه برنامه های اصلی افراد تحصیلکرده باشد تا همزمان توانایی و مهارت استفاده از آن دانش را به دست آورد.

آگاهانه مهارت های لازم را دنبال کنید و در این راه از فراگیری هیچ ابزاری غافل نباشید.

🔧افراد دارای مهارت کمتر بیکار می مانند.

***

 به تازگی والدین درگیر این دغدغه شده اند که برای افزایش مهارت های مربوط به هوش فرزندانشان چه کاری می توانند انجام بدهند. در این بین تبلیغات وسایل کمک آموزشی برای سنین پایین نیز به این نگرانی بیشتر دامن زده است.

به راستی والدین برای افزایش انواع هوش در کودکانشان چه کارهایی می توانند انجام بدهند؟

باید در نظر داشت که سنین 3-6 سالگی به علت رشد خیال پردازی و افزایش ظرفیت کلامی، مناسب ترین زمان برای انجام فعالیت هایی است که به بهبود ظرفیت های هوشی کودک منجر می شود.

ولی با توجه به این که این سنین، زمان کنجکاوی کردن، پرحرفی و داشتن انرژی فراوان است بهترین راه برای رسیدن به این هدف:

1⃣ تقویت حواس پنجگانه از طریق محرک های دیداری (مانند اسباب بازی های فکری رنگی)، محرک های شنیداری (آهنگ های کودکانه، اصوات گوناگون در طبیعت، شنیدن داستان های مربوط به این سن)، محرک های بویایی (انواع بوهای موجود در طبیعت و تشویق در شناخت آن ها)، محرک های لامسه (کار کردن با گِل، رنگ های انگشتی و خمیر).

2⃣ فعالیت های متناسب به سن کودک، بیشتر در فضاهای باز و طبیعت که به کودک فرصت کشف فضاها و محرک های جدید را بدهد. اگر در این مدت فرصت بازی با همسن های خودش را نیز داشته باشد، مهارت های اجتماعیش بهتر می شود.

3⃣ تقویت مهارت های دست ورزی، که به کودک این امکان را می دهد که در کار کردن با انگشتان و دست هایشان مهارت کسب کند. کودک از طریق بازی با اشیا، کشف نحوه عملکرد و شناخت اجزای آن دنیا را بهتر و بیشتر می شناسند.

✅ نکته ای که والدین باید به آن توجه کنند، در این سن، بازی کردن، در دل طبیعت بودن، با همسالان وقت گذراندن، سوال پرسیدن، از ته دل خندیدن، با اسباب بازی ها ور رفتن به مراتب برای رشد و سلامت روانی کودک مفیدتر است تا کلاس های گوناگون و ابزارهای کمک آموزشی.