کارت امتیازی یعنی اینکه مدیران برای خود و کارمندانشان کارتی را طراحی کنند و اهداف (برگرفته شده از اهداف سازمان) را در این کارت بنویسند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یکی از وظایف هر مدیری کنترل کردن است. کنترل دارای ارکان اصلی ذیل است:
☑️ تعیین استانداردهایی از عملکرد
☑️ شیوه ای برای اندازه گیری عملکردهای جاری
☑️ مقایسه عملکردها با استانداردهای مشخص
☑️ انجام اقدامات اصلاحی درصورت وجود انحراف در عملکرد

⚫️ کارت امتیازی یا scorecard یعنی چه؟

 در لغت به معنای اینست که هر فرد امتیازاتی که از بازی بدست می آورد را در این کارت می نویسد.

کارت امتیازی یعنی اینکه مدیران برای خود و کارمندانشان کارتی را طراحی کنند و اهداف (برگرفته شده از اهداف سازمان) را در این کارت بنویسند ، سپس سنجه هایی(پیمانه ای برای سنجش) که برای این اهداف وجود دارند را بنویسند و تارگت هر سنجه(مقدار نهایی) در دوره زمانی مشخص را نیز درون کارت امتیازی  بنویسند.

وقتی که این کار انجام شد مدیران به راحتی می توانند وضعیت خود و کارمندان را ارزیابی کنند.

بدین ترتیب مدیریت از حالتی کیفی به حالتی کمی تبدیل میشود...