در پی حضور هیات یونانی در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس)، تفاهم‌نامه‌ای به منظور تسهیل حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه یونان امضا شد.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بنا به دعوت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، رییس هلکسپو (شرکت ملی نمایشگاهی یونان) همراه با هیات گریس اینترپرایز (سازمان سرمایه گذاری و توسعه تجارت یونان) به همراه هیات یونانی این نمایشگاه حضور یافتند.

طی جلسه‌ای که این هیات با شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و مسوولان پارک فناوری پردیس معاونت علمی داشتند، توافق شد تا دو طرف ایرانی و یونانی خدماتی مشترکی را طی یک تفاهم‌نامه به شرکت‌های دو کشور ارائه کنند.

بر اساس این توافق‌نامه تبادل غرفه در نمایشگاه‌هایی که در ایران و یونان به طور متقابل برگزار می‌شود و ارائه تخفیف برای این غرفه‌ها در نظر گرفته شد.

همچنین از شرکت‌های ایرانی دعوت به عمل آمد تا در نمایشگاه عمومی یونان در شهر تسالونیکی که سپتامبر 2016 (شهریورماه 95) برگزار می‌شود، در یک پاویون اختصاصی حضور پیدا کنند.

در همین راستا شرکت های دانش‌بنیان و فناور ایرانی، با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی در بخش فناوری پشرفته این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

این جلسه تفاهم نامه با حضور مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس)، حمیدرضا امیری نیا (رییس اینوتکس)، سفیر یونان در ایران، مدیرعامل گریس اینترپرایز، حسین اسفهبدی (مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین‌المللی ج.ا.ایران) در حاشیه نمایشگاه اینوتکس 2016 برگزار شد.

نمایشگاه تسالونیکی معتبرترین نمایشگاه یونان و حوزه بالکان است که با قدمتی 90 ساله از سال 1926 در شهر تسالونیکی (شهر نمایشگاهی یونان) برگزار می‌شود.

پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از 2 خردادماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و امروز 5 خردادماه به کار خود پایان می دهد.