اگرچه بررسى نشان داده که اندازه هوش انسان میان 40 تا 80 درصدIQ اکنون اوست، این شماره اندازه همیشگى ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، همچنین بررسى و روش خوردن مناسب و نه ژنتیک انسان، ویژگى بیشتری رویIQ دارند. پس به کمک  این دانش این گونه به خودتان برای بالا بردن"  IQ "کمک کنید.

1- هدفی برای خود روشن کنید:

 چرا می خواهید باهوش باشید؟
می خواهید آی کیوتان چند باشد؟

بى داشتن هدف، نمی توان برنامه ای تکان دهنده (انگیزشی) داشت و پس راه پیشرفت را گم خواهید کرد.

2- بررسى کنید و بخوانید:
 
به جز ژنتیک، آموزش جایگاه ویژه در اندازه"آی کیو" دارد. دانشى چون ریاضی و فیزیک می تواند دید شما از جهان و  درک، واژگان، توانایی های فضایی و ریاضی و اندیشیدن را در شما بیشتر مى کند .
 می توانید از درسنامه های دانشگاه به کار گیرى کنید. ۵ ساعت در روز دانش بخوانید . می توانید در سایت های ایرانی، درسنامه های رایگان دانشگاه استنفورد و از این جور را دانلود کنید.

3- جدول پر کنید و یا پازل بچینید:

سنجش هوشی وکسلر و استانفورد-بینه برای بزرگسالان، هوش را به  واحد و یکسان به دست نمی آورند. بلکه پرسش هایى در آنها هست که برتر،پیش ازآن  که توانایی تحلیل و درک تند را اندازه گیرى و توالی ها را باز خواهند کرد. جدول و پازل هایی را انجام دهید که ذهن شما را درگیر می کنند و یا نیازمند داشتن تندى و یا  اندوخته واژگان بالایی دارند.

4- رویا پردازی کنید:

 رویا پردازی توانایی دیدن چیزهای گوناگون، یافتن الگوها و دوستى دادن میان ارزش ها و چیزهاى گوناگون را در شما بالا خواهند برد. خیلی ساده، چشمان خود را ببندید، به چیزهاى گوناگون بیندیشید و  آنها را در ذهن خود دیدن کنید.

می توانید صدای خود را ضبط کنید و سپس به آن گوش دهید. یک ساعت از روز، پیش از خواب  می تواند براى این کار مناسب باشد.

5- مدیتیشن (آرام سازى)کنید:


از این دیدگاه بر می آید که مدیتیشن،  آرامش، هشیارى،یادسپارى و جریان خون را در مغز بالا خواهد برد.

 ۳۰ دقیقه در روز را به این کار ویژگى دهید. می توانید این کار را در ۲ تا ۳ زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای انجام دهید. برتر پیش از خواب شبانه و پس از خواب روزانه، این تمرین را انجام دهید.

6- ورزش کنید:

بررسى ها نشان داده که تنفس مناسب به بالا بردن هشیارى در کار است. شنا و پیاده روی را بیازمایید

. هر نوع تمرین هوازی مناسب است. ۴۵ دقیقه ورزش، دو بار در روز، پیش از خواب و پس از خواب، سفارش می شود. می توانید ورزش را با مدیتیشن همراه کنید.

7- خوراکهای سالم بخورید:

به هرم خوراکی خود توجه کنید و ماهی را دست کم سه بار در هفته بخورید. مکمل های امگا ۳ را فراموش نکنید. از خوردن زیاد بپرهیزید.   تنقلات برتر مانند آجیل بخورید.