دبیر مسابقات کد کاپ شریف (لیگ برنامه نویسی ایران) گفت: 250 نفر برتر به مرحله فینال راه پیدا کردند که مسابقه فینال در تاریخ 5 و 6 خرداد ماه به صورت حضوری و در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، حمیدرضا ربیعی، دبیر مسابقات کد کاپ شریف (لیگ برنامه نویسی ایران) درباره برگزاری این مسابقات بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری چنین مسابقه‌ای، افزایش مهارت برنامه‌نویسی در سرتا سر ایران عزیزمان بود. مسابقات برنامه نویسی بسیاری در سطح کشور برگزار می‌شود که به دلایل مختلفی همچون بعد مسافت، سطح بالا یا پایین مسابقات شرکت در آن برای همه‌ افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی امکان‌پذیر نیست بنابراین سعی ما بر این بود تا استاندارد جدیدی از مسابقه‌ برنامه‌نویسی را تعریف کنیم.

وی هدف‌ از این برنامه‌ریزی‌ها را شرکت حداکثری افراد برنامه‌نویس در این مسابقه دانست و گفت: تلاش صورت گرفته در این جهت بود تا سوالات مسابقه نه آنقدر آسان باشد که برنامه نویسان با‌تجربه تر از مسابقه زده شوند و نه آنقدر سخت باشد که فقط افراد با توانایی بالای برنامه‌نویسی و الگوریتمی قادر به پاسخگویی به سوالات باشند. در کنار آن سعی کردیم با ایجاد فضای پرسش و پاسخ مناسب، مشکلات افرادی که شاید دفعات اولی است که در چنین مسابقه‌ای شرکت می‌کنند را حل کنیم.

رئیس آزمایشگاه یادگیری فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف درباره استقبال متخصصان از این مسابقه اظهار کرد: حدود 1500 نفر از کل کشور در این مسابقه ثبت نام کردند که پس از برگزاری 2 مسابقه تمرینی در اسفند ماه سال گذشته و فرودین ماه سال جاری 800 نفر به مرحله مقدماتی راه پیدا کردند.

ربیعی افزود: مسابقه مقدماتی در تاریخ 15 اردیبهشت سال جاری به صورت آنلاین برگزار شد و 250 نفر برتر به مرحله فینال راه پیدا کردند که مسابقه فینال در تاریخ 5 و 6 خرداد ماه به صورت حضوری و در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

دبیر مسابقات کد کاپ شریف بیان کرد: همچنین در تاریخ  10 اردیبهشت ماه سال جاری کارگاه آموزشی برای رفع اشکال شرکت کنندگان به صورت حضوری برگزار شد.

ربیعی همچنین درباره حمایت معاونت علمی و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از این رویداد عنوان کرد: حمایت‌های معنوی از رویدادها، بیشتر جنبه ترویجی و فرهنگسازی دارد و همچنین حمایت‌های مالی از این رویداد نیز در دستور این مجموعه قرار دارد.