معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: یکی از دغدغه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرهنگسازی و تریج اقتصاد دانش بنیان و تولید محتوای ایرانی اسلامی برای فضای مجازی با کمک و حمایت شرکت‌های بخش خصوصی است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان در حاشیه بازدید از موسسه تبیان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرهنگسازی و تریج اقتصاد دانش بنیان و تولید محتوای ایرانی اسلامی برای فضای مجازی با کمک و حمایت شرکت های بخش خصوصی است که مجموعه تبیان توان مناسب در این حوزه را دارد.

رییس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی افزود: تلاش ما بر این است تا بتوانیم امکانات کشور را در آینده ای نزدیک بر روی زیر ساخت های فرهنگی از جمله موسساتی همچون تبیان متمرکز کنیم و از این طریق در تولید محتواهای ایرانی اسلامی برای فضای مجازی و با کمک بخش خصوصی دستاوردهایی نیز داشته باشیم.

ستاری همچنین گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان نیز می توانند از امکانات خوب و بستری که موسسه تبیان در زمینه زیرساخت آماده کرده است، بهره برداری کنند و البته تبیان نیز مانند موفقیت‌هایش در حوزه ترویج فرهنگ دینی می باید به سمت ایجاد مراکز شتابدهی و استارتاپ های حوزه های فرهنگی و هنری حرکت کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: مهمترین دغدغه ما به کار گیری فرهنگ غنی اسلامی و باستانی ایران زمین در قالب های نوین در زندگی روزمره مردم است که برای تحقق آن نیازمند همکاری شرکت های دانش بنیان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم.

 

پیشرفت در گروه بخش خصوصی

رییس ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز کشور با بیان اینکه مجموعه هایی همچون موسسه تبیان به عنوان شتاب دهنده ها و فراهم کنندگان بستر مناسب برای شرکت های دانش بنیان می توانند در تحقق اهداف ما در زمینه احیای فرهنگ اسلامی در زندگی روزمره افراد یاری رسانند، ادامه داد: پیشرفت دانش و فناوری در هرکشوری نیازمند رشد و شکوفایی بخش خصوصی است و بخش دولتی به عنوان ابزار و حمایت کننده در کنار آن قرار گیرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه گفت: مشاهده رتبه سایت تبیان و میزان حضور مخاطبان و کاربران در این سایت نشان از موفقیت آن در عرصه فضای مجازی دارد که تداوم این موفقیت مستلزم ادامه تلاش و ارائه بروزترین خدمات است.

در حاشیه بازدید از بخش های مختلف موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، صفحه ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شبکه اجتماعی تبیان ایجاد شد.

همچنین در این نشست طرفین توافق کردند برای ارتقاء و همکاری بیشتر در زمینه تولید محتوای مجازی و بهره مندی از امکانات موجود، کمیته همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا به بررسی ظرفیت ها و پروژه های مشترک بپردازد.

این کمیته مشترک، همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی، (موسسه تبیان و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی) را شامل می شود. بر اساس این تفاهم، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و سیدمحمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه نرم و هویت ساز به نمایندگی از معاونت علمی و حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا آقامیری مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و محمدرضا اسماعیلی مشاور برنامه ریزی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، به عنوان اعضای کمیته مشترک همکاری این دو نهاد معرفی شدند تا با برگزاری نشست های کارشناسی و شناسایی دقیق ظرفیت های همکاری موجود، پیگیری های عملی برای انعقاد تفاهم نامه مشترک، انجام شود.