پس از برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در مردادماه سال گذشته، فرایند اجرایی دومین دوره این جایزه از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در راستای تفاهم نامه همکاری میان ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین سازمان بهره وری انرژی ایران و در آخر سازمان مدیریت صنعتی، با درک ضرورت ملی جایزه مدیریت انرژی را طراحی کرده و با همکاری یکدیگر اولین دوره این جایزه را برگزار کرده اند و اینک در حال اجرایی سازی دومین دوره از آن هستند.

این همکاری با هدف هماهنگی بین نهادها و سازمان های مختلف با مقوله مدیریت انژی و استفاده حداکثری از پتانسیل های ملی شکل گرفت.

بر اساس این گزارش، دامنه شمول جایزه در این دوره، توسعه یافته و شامل صنایع هدف در 31 گروه صنعتی و تولیدکنندگان تجهیزات مصرف‌کننده انرژی در 10 گروه صنعتی است که برای آن‌ها استاندارد ملی معیار مصرف انرژی تدوین شده است.

علاوه بر این، پروژه‌های برتر صرفه‌جویی انرژی در واحدهای مختلف صنعتی که به اتمام رسیده‌ و نتیجه مشخصی داشته‌اند و نیز ساختمان‌های بزرگ اداری، واجد شرایط حضور در دومین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی هستند.

این جایزه به‌منظور فرهنگ‌سازی، تشویق و ایجاد انگیزه در خصوص ارتقای سطح بهره‌وری انرژی برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام برای شرکت در دومین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی تا پایان مرداد ماه سال جاری است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی (ceee.isti.ir) مراجعه کنند.