انیمیشن کوتاه «من» ساخته فاطمه بخنوده در جشنواره پالم اسپرینگز رقابت می‌کند تا راهی برای حضور در اسکار پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فاطمه بخنوده کارگردان انیمیشن کوتاه «من» که در جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز ۲۰۱۶ پذیرفته شده است، گفت: «من» یک انیمیشن کوتاه دو بعدی است که پروژه پایان نامه‌ام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر بود. داستان این انیمیشن درباره آفتاب پرستی است که در زندگی مدرن امروزی گرفتار شده و به اجبار پدرش از خوردن حشرات فاصله گرفته و زندگی انسانی را برای خود برگزیده است.

این انیماتور جوان افزود: مخاطب این انیمیشن بزرگسالان هستند و به صورت تعمدی هیچ زمان و مکانی برای «من» قائل نبودم در نتیجه نمی توانم به ارتباط این اثر با فرهنگ، زمان و مکان خاصی اشاره کنم زیرا تجر‌به‌ای که این موجود در روند داستان طی می کند، ممکن است برای هر فردی در هر موقعیتی و با هر سن و سالی رخ دهد.

وی با اشاره به داشتن استوری برد در این انیمیشن گفت: روند ساخت «من» از نگارش تا تولید به صورت کاملا حرفه‌ای و آکادمیک طی شد و باید بگویم موسیقی و فیلمنامه «من» اورجینال است. در ساخت «من» از فاطمه حسینی شکیب، امیر محمد دهستانی، سارا خلیلی و علیرضا گلپایگانی به عنوان استاد راهنما کمک گرفته ام.

بخنوده با اشاره به سطح کیفی جشنواره فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز» بیان کرد: سال گذشته انیمیشن «خرس» که موفق به کسب جایزه اسکار شده بود، در این جشنواره به عنوان انیمیشن برگزیده انتخاب شد بنابراین می‌توان سطح کیفی این جشنواره را حدس زد و حال امیدوارم در این جشنواره برای فیلم «من» هم اتفاق خوشایندی رخ دهد.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه «پالم اسپرینگز»، اولین جشنواره‌ای است که در آن حضور پیدا کردم و شرکت کنندگانی از ۴۷ کشور جهان در آن به رقابت می‌پردازند. اثر ۷ دقیقه‌ای و ۲۷ ثانیه‌ای  «من» در تاریخ ۲۱ و ۲۷ ژوئن در سینماهای آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

جشنواره فیلم کوتاه پالم اسپرینگز راه رسیدن به جایزه اسکار است و در صورت کسب جایزه در این جشنواره، بخنوده به همراه انیمیشن کوتاه «من» راهی اسکار خواهد شد.

دیگر عوامل این انیمیشن عبارتند از ساخت کاراکتر: مجید شیرعلی و یاسمن علیزاده، ساخت مدل سه بعدی: کوروش قنبرزاده، کامپوزیت و تدوین: امید حیدری و شهره دباغیان، آهنگساز: حمید خنجری، میکس و مستر: آرش شعیب.