بر اساس تحقیقات انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، نسل جدید نسبت سایر نسل ها، استرس بیشتر و توانایی کمتر در مدیریت زندگی را تجربه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، APA گزارش می دهد که 12% از کل جمعیت نسل جدید حداقل دارای یک اختلال اضطرابی هستند.

اضطراب نه تنها سلامت ما را به خطر می اندازد بلکه بهره وری ما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به گونه ای که استرس و اضطراب دو عامل موثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان بوده است.

دلایل ایجاد اضطراب در نسل جدید می تواند بازار رقابتی کار، وام های سنگین، همچنین علل روانشناختی مانند اعتیاد به جاه طلبی، بحران شغلی و قبول مسئولیت اضافی باشد.
اما حتی عادت های اشتباه روزانه ما می تواند یکی از منابع مهم ایجاد اضطراب باشد. در زیر به هشت مورد از شایع ترین منابع اضطراب اشاره شده است:

1⃣ عادات خواب نامناسب: مانند کم بودن زمان خواب، نداشتن یک چرخه خواب منظم و استفاده از موبایل یا لپتاپ قبل از خواب.

2⃣ تغذیه نامنظم: گرسنگی طولانی مدت یا حذف وعده صبحانه باعث کاهش سطح قند خون می شود که منجر به احساس اضطراب مانند لرزش، سرگیجه و مشکل در صحبت کردن می گردد. کم شدن آب بدن نیز اثرات مشابهی ایجاد می کند.

3⃣ مصرف قهوه: نوشیدن قهوه در کوتاه مدت باعث افزایش هوشیاری می گردد ولی قهوه می تواند افراد را متلاطم، تحریک پذیر و عصبی نیز بکند. به خصوص اگر فرد مستعد اضطراب نیز باشد. کافئین باعث افزایش حملات وحشت زدگی در افراد مبتلا به اختلالات هراس یا ترس از مکان های شلوغ شود.

4⃣ نشستن: براساس تحقیقات اخیر، مشخص شد کم تحرکی خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی را افزایش می دهد.

5⃣ تلفن همراه: استفاده بیش از اندازه و طولانی مدت از وسایلی که صفحه لمسی دارند باعث افزایش برانگیختگی سیستم عصبی گردیده و موجب افزایش اضطراب می شود. همچنین استفاده بیش از اندازه از رسانه های اجتماعی موجب کاهش خلق و افسردگی می گردد.

6⃣ مشخص نبودن زمان پایان کار: بر اساس داده های فوربس، یکی از دلایل افزایش اضطراب عدم ایجاد تعادل در ساعات کاری و زندگی شخصی است. بسیاری از افراد، بعد از پایان ساعات کاری و خروج از محل کار، هنوز درگیر مسائل کاری هستند.

7⃣ تماشای بیش از اندازه فیلم و تلویزیون: برخلاف تصور، تماشای بیش از اندازه فیلم، باعث ایجاد افسردگی و اضطراب می شود. اگرچه به نظر می رسد در کوتاه مدت تماشای فیلم باعث کم شدن استرس ما می شود ولی در مقایسه یا ورزش کردن اثر آن کوتاهتر و ناپایدارتر است.

8⃣ معاشرت با افراد عصبی: ممکن است به نظر می رسد افرادی شبیه شما، بیشتر می توانند نگرانی های شما را درک کنند ولی مطالعات نشان داده است معاشرت مداوم با افرادعصبی و تحریک پذیر، باعث افزایش حالات اضطرابی می شود.