دولت کره قصد دارد برنامه پیشگامی برای نقشه برداری از مغز راه‌اندازی کند. این برنامه با بودجه 160 میلیون دلاری آغاز شده و هدف از آن ایجاد زیرساخت لازم برای ایجاد انقلاب چهار صنعتی در این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دولت کره جنوبی اعلام کرد که پیشگامی جدیدی برای نقشه برداری از مغز راه‌اندازی خواهد کرد. این کشور قصد دارد تا سال 2023 به عنوان رقیبی برای ژاپن، آمریکا و دیگری کشورهای پیشرو در حوزه علوم مغز باشد. این داده‌ها به عنوان عنصر کلیدی برای توسعه فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی بوده که از آن به عنوان انقلاب چهار صنعتی یاد می‌شود.

وزیر علوم، ICT و برنامه‌ریزی آینده کره جنوبی اعلام کرد که این کشور به دنبال ارائه یک اطلس جامع از مغز است که در این مسیر روی ساختار و عملکرد لوپ جداری (Parietal Lope) مغز متمرکز خواهد شد. همچنین آنها قصد دارند تا نقشه‌ای از مغز ترسیم کنند تا دلیل برخی بیماری‌های مغزی که با افزایش سن ایجاد می‌شود را دریابند.

این وزارتخانه اعلام کرد که 190 میلیارد وون ( 160 میلیون دلار آمریکا) به صورت اختصاصی برای برنامه نقشه برداری از مغز در نظر گرفته شده است. این کشور قصد دارد تا در این حوزه به سطحی جهانی برسد که برای این کار برنامه‌ریزی جامعی انجام شده است. برنامه نقشه برداری از مغز، بخشی از یک برنامه جامع بوده تا کره جنوبی را به سطح بالای جهانی برساند. کل این برنامه جامع که در قالب یک پیشگامی اجرا می‌شود، 340 میلیارد وون بودجه دارد.

در حال حاضر کره جنوبی 72 درصد از فناوری را که کشورهای پیشرو در این حوزه در سال 2014 بدست آورده بودند، کسب کرده است، این در حالی است که مسئولان این کشور قصد دارند این رقم را در سال 2023 به 90 درصد برسانند.

دولت کره معتقد است که رسیدن به این هدف، قابل دستیابی است چرا که فناوری‌های کلیدی در مسیر توسعه این حوزه نظیر تصویربرداری نانومقیاس یا فناوری مربوط به نرون‌ها در این کشور وجود دارد.
هونگ نام کی از مدیران این وزارتخانه می‌گوید: « حوزه مغز، زمینه بسیار ناشناخته‌ای است که لازم است بشر روی آن تمرکز بیشتری کرده تا سوالات موجود در این حوزه پاسخ داده شود.»

دولت کره قصد دارد سرمایه‌ها را به سوی حوزه مغز سوق دهد. این کشور به دنبال ایجاد «پیشگامی مغز آسیا» است که با ایجاد یک کنسرسیوم سه جانبه، با کشورهای ژاپن و چین، برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مغز همکاری کند.

برخی کشورها برنامه ویژه‌ای برای این حوزه دارند برای مثال کشور آمریکا برنامه‌ای موسوم به BRAIN دارد و اتحادیه اروپا نیز پروژه Human Brian را در دست اجرا دارد. ژاپن نیز پروژه‌ای مشابه با نام Brain Mapping را آغاز کرده است.