سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان طی پیامی درگذشت حمید سبزواری؛ شاعر متعهد و انقلابی کشور را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری طی پیامی درگذشت شاعر متعهد و انقلابی کشور را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

نام بلند حمید سبزواری همواره بر تارک شعر متعهد خواهد درخشید و سروده‌های زیبا و پر مغز و نغز او هیچگاه از حافظه  انقلابیون مسلمان پاک نخواهد شد. روش و منش «استاد سبزواری» یادآور راه و رسم شاعرانی است که دل و قلم خود را وقف دین خدا و ولی خدا کردند و جز برای اعتلای «کلمه اللّه» قلم نچرخاندند و شعر نسرودند.

در همراهی با ظاهر و باطن انقلاب اسلامی کمتر شاعری به پای مرحوم حمید سبزواری می رسد و از این حیث سزاوار است که او را غافله سالار شاعران متعهد و انقلابی و مسلمان بنامیم و در شاه‌نشین خانه ادبیات انقلاب اسلامی جایش دهیم.

مادامی که ترنم سروده‌های او به گوش مردم خوش بیاید و احساسات ملی و دینی آنها را بر انگیزاند تا در  مسیر تحقق آرمان های انقلاب راسخ‌تر و مصمم تر شوند، سایه مرگ به سر شاعر نخواهد افتاد و او  را  رهسپار دیار عدم نخواهد کرد.

معنی و مفهوم نخبگی نیز همین است... اما "کل نفس ذائقه الموت"؛ مرگ حق است و از آن گریزی نیست...

از خدای منان مسئلت داریم که داغ فراغ استاد سبزواری را بر دوستداران شعر و کلام او آسان کند و پیرمرد با صفا و با اخلاق و عارف مسلک و دوست داشتنی ما را از شراب  رحمت خویش سیراب کند.

برای بازماندگان نیز  صبر و اجر آرزو می‌‍کنم. خداوند همه ما  را ببخشد و بیامرزد. ان شا ء الله

 سورنا ستاری

معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان