سود مانند نفس کشیدن است. همان‌گونه که نفس کشیدن هدف زندگی نیست، سودآوری نیز هدف زندگی نیست. ارزش‌هایی فراتر از پول است که به زندگی من معنا می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در این مطلب سه نکته از سه غول سرمایه گذاری دنیا و سه نگاه راهبری آورده شده است.

اگر خوشحالی که پشت میز کارت بشینی و هیچ ریسکی متقبل نشی, شما برای 20 سال آینده تان نیز پشت همان میزتان خواهید بود” __دیوید رابنشتاین (ارزش خالص سرمایه 2.8$ بیلیون دلار)

“هرچقدر پیرتر میشوم, بیشتر راهی را که می خواهم بروم واضح تر می شود. اگر می خواهید به شکار فیل بروید، دنبال خرگوش ندوید.”__تی. بون پیکنز (ارزش خالص سرمایه 1.4$ بیلیون دلار)

“تجربه من طی سالیان مشخص کرده است که اکثر مردم که به ثروت عظیمی دست پیدا کرده اند, ثروت را به عنوان هدف اصلیشان تعیین نکرده بودند. ثروت چیزی بیش از محصول فرعی نیست, نه یک انگیزه اصلی.”__مایکل میلکان (ارزش خالص سرمایه 2.1$ بیلیون دلار)

نگاه راهبردی:

از جمله اول می آموزم: سود و موفقیت آنسوی رودخانه است و برای رفتن به آنسوی رودخانه باید از روی پل ریسک عبور کنم.

از جمله دوم یاد می گیرم: برای تمرکز بر فرصت های بزرگ تر و اساسی تر، باید فرصت های کوچک تر را قربانی کنم.

از جمله سوم این را به خاطر می سپارم که: سود مانند نفس کشیدن است. همانگونه که نفس کشیدن هدف زندگی نیست، سودآوری نیز هدف زندگی نیست. ارزش هایی فراتر از پول است که به زندگی من معنا می بخشد.