دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی کشور در تمامی حوزه‌ها در مستند پازل و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، روح الله رحیمی تهیه کننده و کارگردان مجموعه پازل با اشاره به تهیه و تولید مجموعه تلویزیونی پازل گفت: پازل همان طور که از نامش پیداست به چیدمان مجموعه ایی از دست آوردهای علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف علمی پرداخت که هر جزء کوچک از این پازل بر اساس تکنولوژی‌های روز دنیا با قرار گیری در کنار هم منجر به ساخت مجموعه ایی تصویری شدند.

رحیمی همچنان عنوان کرد: از سال ۱۳۹۱ درگیر تولید مجموعه پازل هستم و زیباترین لحظات به زمانی بازمی­ گردد که متخصصان جوان ایرانی توانسته بودند علی رغم تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها، یک ایده و یک تحقیق دانش بنیان را تبدیل به یک کالا و محصول کنند و امیدوارم این نگرش در تمام مسئولان باشد که تمامی تحقیقات دانش بنیان باید به کالای تجاری تبدیل شود.

رحیمی هدف از اجرایی شدن این برنامه را تقویت غرور ملی خواند و گفت: به تصویر کشیدن مجموعه ه­ایی از فناوری‌های روز دنیا عزت، غرور، امید استقلال و  افتخار را برای کشور به طور حتم به دنبال خواهد داشت.  

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی  پازل در ادامه با اشاره به اینکه این برنامه در نظر دارد دست آوردهایی که در حوزه طرح کلان های ملی است به تصویر کشد عنوان کرد: این برنامه تلویزیونی از 60 قسمت تشکیل شده است، مستند پازل با همکاری شبکه افق و حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی اجرایی شده و تاکنون دو بخش این برنامه در 50 قسمت تهیه و پخش‌شده است

وی گفت: تاکنون مجموعه تلویزیونی پازل برنامه‌هایی از حوزه‌های مختلف علمی همچون بحث  انرژی صلح آمیز هسته ایی، شبیه سازی،  سلول‌های بنیادی،  کشتی سازی و ساخت سکو پارس جنوبی همچنین ربات جراح سینا، دستگاه اسکن  سه بعدی قلب و  داروهای ضد سرطان.... را به تصویر کشانده است.

رحیمی گفت: پازل با یک بیان ساده تلاش دارد که با ایجاد فضایی امید بخش به مخاطب دیداری این حس را منتقل کند که  بدانند از طرح ها و پروژه های تحقیقاتی و دانش بنیان حمایت می‌شوند و با القاء فضای خود باوری به مخاطب حس امید بخشی را در آنها تقویت کند.

وی در ادامه گفت: در تهیه و تدوین این مستند ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از ما حمایت محتوایی و معنوی داشته و دربخش های سوژه یابی، تهیه پژوهش‌ها و تسهیل در هماهنگی صدور مجوزها بسیار ما را یاری کرده و یکی از مهم‌ترین شاخص‌های رشد کمی و کیفی تولیدات مستند و داستانی در حوزه دستاوردهای علمی کشور، ورود و جریان سازی معاونت علمی و فناوری است.