یک شرکت فناور داخلی، دستگاه فشرده ساز صدا و تصویر را طراحی و ساخته است که در حالی حاضر به مرحله تجاری سازی رسیده است و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز از آن بهره برده می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یک شرکت ایرانی، موفق به طراحی و ساخت فشرده ساز صدا و تصویر شده است. به گفته کاظم نجفی، مدیر عامل شرکت نوآوران ارتباطات امید، هدف از انجام این طرح ساخت و تولید دستگاه کد کننده سیگنال تصویر، صدا و داده ورودی به صورت همزمان لبه سیگنال فشرده شده با استاندارد 4MPEG با کیفیتHD به منظور استفاده در کاربردهای ارسال صدا و تصویر است. 

وی بیان کرد: انتظار می‌رود چنین فشرده سازی نیازهای آتی کشور به این دستگاه‌ها در شروع پخش سراسری HD در کشور را برآورده کند. 

نجفی توضیح داد: در این طرح ما به دنبال بومی کردن دانش مربوطه، طراحی و ساخت نمونه محصولات در داخل و ارائه آن به مصرف کنندگان ذی ربط از جمله شبکه‌های تلویزیونی داخلی برای استفاده در زنجیره انتقال و انتشار هستیم. 

وی با اشاره به قابلیت‌های فشرده ساز صدا و تصویر، گفت: این دستگاه می‌تواند برای انتقال صوت و تصویر به صورت زنده از یک نقطه به نقطه دیگر مورد استفاده قرار گیرد. 

مدیرعامل شرکت سازنده این دستگاه ادامه داد: از این دستگاه می‌توان جهت پخش شبکه‌های تلیوزیونی بر روی بسترهای مختلف مثل ماهواره، تلویزیون دیجیتال زمینی، شبکه‌های IP و شبکه‌های داخل استودیویی استفاده کرد. 

وی افزود: همچنین برای برگزاری همایش‌های راه دور از طریق صدا و تصویر با کیفیت بالا نیز می‌توان از این تجهیزات بهره برد. 

 این شرکت با دستگاه «فشرده ساز صدا و تصویر» در سومین مراسم رونمایی از دستاوردهای دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشت. 







©تمامی حقوق متعلق به این سایت و برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محفوظ می باشد.www.isti.ir