اگر در حوزه طراحی لوگو فعالیت میکنید بیست پرسش را که باید از سفارشدهندگان طراحی لوگو پرسید به خاطر بسپارید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اگر در حوزه طراحی فعالیت می کنید بیست پرسش زیر را که باید از سفارشدهندگان طراحی لوگو پرسید به خاطر بسپارید.
۱- خدمات یا کالای ارائه شده توسط شرکتتان را چگونه توصیف می کنید؟
۲- اهداف بلند مدت شرکت شما چیست؟
۳- چرا به لوگوی جدیدی نیاز دارید؟ اگر لوگوی دیگری دارید، علت سفارش دوباره شما چیست؟
۴- رقبای اصلی شما چه کسانی (چه شرکتهایی) هستند؟
۵- عامل تمایز شما از رقبایتان چیست؟
۶- محدوده سنی گروه هدف و مصرف کنندگان شما چیست؟
سوال ۶ منجر به تاثیرگذاری و القاء حسی مناسب با ساختار لوگو در بیننده میشود.
پرسشهای مربوط به پروژه:
۷- آیا شرکت شما یک تگ لاین (tagline) دارد؟
اگر جواب مثبت است، آیا علاقه دارید که از تگلاینتان در کنار لوگو استفاده کنید؟
۸- آیا تصویر ذهنی خاصی از لوگویتان دارید؟
۹- آیا به رنگ خاصی علاقه دارید؟ آیا برند شما رنگ خاصی دارد؟
۱۰- از چه رنگی نمیتوانیم استفاده کنیم؟
۱۱- اگر قرار باشد لوگوی شرکتتان را توصیف کنید از چه صفتی استفاده میکنید؟
۱۲- میخواهید چه پیام یا حسی به وسیله لوگوی شما به بیننده القاء شود؟
۱۳- ترجیح میدهید که لوگوی شما تایپ فیس باشد یا دست نویس؟
۱۴- از چه تایپوگرافیای خوشتان میآید؟
مثال: اسکریپت، ضخیم، نازک، دستنوشت یا طراحی حروف
۱۵- از لوگوی شما قرار است کجا استفاده شود؟
مثال: چاپ، وب و ...
۱۶- کاربرد اصلی لوگوی شما در کجاست؟
به عنوان مثال اگر کاربرد اصلی لوگو در فضای وب است، لوگوی افقی مناسبتر است.
۱۷- زمان تحویل پروژه یا همان deadline چه زمانی است؟
۱۸- بودجه اختصاص داده شده جهت طراحی لوگو چه مقدار است؟
۱۹- آیا نیاز به طراحیهای دیگری در قالب یک مجموعه همراه با لوگوی جدیدتان دارید؟ مثال: کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ و ...
۲۰- چه نوع لوگوهایی برای شما جذابیت بیشتری دارد؟