اگر در حوزه طراحی لوگو فعالیت می‌کنید بیست پرسش را که باید از سفارش‌دهندگان طراحی لوگو پرسید به خاطر بسپارید.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، اگر در حوزه طراحی فعالیت می کنید بیست پرسش زیر را که باید از سفارش‌دهندگان طراحی لوگو پرسید به خاطر بسپارید.


۱- خدمات یا کالای ارائه شده توسط شرکت‌تان را چگونه توصیف می‏ کنید؟

۲- اهداف بلند مدت شرکت شما چیست؟

۳- چرا به لوگوی جدیدی نیاز دارید؟ اگر لوگوی دیگری دارید، علت سفارش دوباره شما چیست؟

۴- رقبای اصلی شما چه کسانی (چه شرکت‌هایی) هستند؟

۵- عامل تمایز شما از رقبایتان چیست؟

۶- محدوده سنی گروه هدف و مصرف کنندگان شما چیست؟

سوال ۶ منجر به تاثیرگذاری و القاء حسی مناسب با ساختار لوگو در بیننده می‌شود.

پرسش‌های مربوط به پروژه:


۷- آیا شرکت شما یک تگ لاین (tagline) دارد؟

اگر جواب مثبت است، آیا علاقه دارید که از تگ‌لاین‌تان در کنار لوگو استفاده کنید؟

۸- آیا تصویر ذهنی خاصی از لوگویتان دارید؟

۹- آیا به رنگ خاصی علاقه دارید؟ آیا برند شما رنگ خاصی دارد؟

۱۰- از چه رنگی نمی‌توانیم استفاده کنیم؟

۱۱- اگر قرار باشد لوگوی شرکت‌تان را توصیف کنید از چه صفتی استفاده می‌کنید؟

۱۲- می‌خواهید چه پیام یا حسی به وسیله لوگوی شما به بیننده القاء شود؟

۱۳- ترجیح می‌دهید که لوگوی شما تایپ فیس باشد یا دست نویس؟

۱۴- از چه تایپوگرافی‌ای خوشتان می‎آید؟

مثال: اسکریپت، ضخیم، نازک، دست‌نوشت یا طراحی حروف

۱۵- از لوگوی شما قرار است کجا استفاده شود؟


مثال: چاپ، وب و ...


۱۶- کاربرد اصلی لوگوی شما در کجاست؟

به عنوان مثال اگر کاربرد اصلی لوگو در فضای وب است، لوگوی افقی مناسب‌تر است.

۱۷- زمان تحویل پروژه یا همان deadline چه زمانی است؟

۱۸- بودجه اختصاص داده شده جهت طراحی لوگو چه مقدار است؟

۱۹- آیا نیاز به طراحی‌های دیگری در قالب یک مجموعه همراه با لوگوی جدیدتان دارید؟ مثال: کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ و ...

۲۰- چه نوع لوگوهایی برای شما جذابیت بیشتری دارد؟