نخستین دوره جایزه بهترین انتقال فناوری، بین کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی دی- هشت به همت دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری دی هشت (D-8 TTEN) در پایان سال 2016 در تهران اهدا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهدی صفاری نیا، رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت با اعلام این خبر گفت: طرح اعطای «جایزه انتقال فناوری» با حمایت مالی دولت جمهوری اسلامی ایران و به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی (دبیرخانه D-8 TTEN)، به‌منظور تشویق کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-هشت به مشارکت در فرآیند تبادل فناوری، طی دومین جلسه شورای عالی این شبکه در سال 2015 در نیجریه مطرح شده و به تصویب اعضا رسید.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه این طرح، به «بهترین مورد انتقال فناوری» که بین حداقل یکی از کشورهای عضو گروه دی-هشت و سایر کشورهای اسلامی، در طول هر سال میلادی صورت گرفته باشد، «جایزه انتقال فناوری شبکه» به مبلغ 5000 دلار آمریکا (به هریک از طرفین قرارداد) و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

صفاری نیا ادامه داد: چشم‌انداز برگزار کنندگان این جایزه مشارکت و تعامل بیشتر شرکت‌های فناور در سطح کشورهای اسلامی است و امیدواریم با اعطای منظم این جایزه و افزایش مبلغ آن در سال‌های آتی، بتوانیم بر رشد، توسعه انتقال فناوری و دانش فنی کشورهای مسلمان اثر گذار باشیم.

دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-هشت اعلام کرد: فراخوان این جایزه از اوایل سال شمسی جاری به کشورهای عضو ارسال شده و مهلت کاندید شدن در دوره اول جایزه و ارسال اطلاعات، تا تاریخ 1 آگوست 2016 (11 مردادماه 1395) است و به یاری خدا، اعطای جایزه در نشست وزرای امور خارجه D-8 در آذرماه در تهران انجام خواهد شد.

وی شرایط اعطای این جایزه را به این شرح تبیین کرد:

1. قرارداد در بازه زمانی 11 دی 93 (1 ژانویه 2015) الی 10 دی 94 (30 دسامبر 2015) منعقد شده باشد.

2. یکی از طرف‌های انعقاد قرارداد، از کشورهای دی-هشت و کشور دوم از کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی باشد.

3. قرارداد معطوف به یکی از روشهای انتقال فناوری بوده و در زمینه فروش محصول و مشابه آن نباشد.

صفاری نیا در پایان شاخص‌های ارزیابی و اعطای جایزه را نیز شامل توانمندی‌های شرکت ارائه‌کننده فناوری، مبلغ قرارداد (حجم مالی)، بازه زمانی روند انتقال فناوری، روش انتقال فناوری و نرخ بازگشت سرمایه دریافت‌کننده فناوری برشمرد.

شایان ذکر است پارک فناوری پردیس معاونت علمی، دبیرخانه «شبکه انتقال و تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی در حال توسعه موسوم به D8-TTEN» است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اعلام نامزدی در جایزه، فرم اطلاعات را از طریق لینک زیر دریافت کرده و پس از تکمیل، از طریق پست الکترونیک به آدرسd8tten@techmart.ir برای دبیرخانه شبکه ارسال کنند.