رویداد «فاین استارز» با حضور 50 شرکت کارآفرین مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا از 20 تیرماه با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در تهران برگزار می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، فاین استارز، بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می شود. این رویداد با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به میزبانی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در راستای حمایت از توسعه اکوسیستم  کارآفرینی کشور برگزار خواهد شد. در این رویداد صاحبان شرکت‌های کارآفرینی، شتابدهنده‌ها، فرشتگان سرمایه‌گذار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر فرصت دارند تا در فضایی تعاملی به شبکه‌سازی، معرفی و فرصت‌آفرینی بپردازند.

سهیلا نجف پور دبیر علمی رویداد فاین استارز  2016  در این باره اظهار کرد: این رویداد میزبان 50 شرکت کارآفرین مالی ایران، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود. افزون بر این، صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه نیز در این رویداد حضور خواهند داشت تا فرصت‌های سرمایه گذاری خود را معرفی کنند. در این رویداد، فضایی به مذاکرات خصوصی سرمایه گذاران و صاحبان شرکت‌های کارآفرینی مالی ایرانی با هدف ترویج و فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان تخصیص داده شده است.

وی افزود: حضور برترین شرکت‌های کارآفرینی مالی، صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه، فرشتگان سرمایه‌گذار و افراد تاثیرگذار این صنعت در فضایی تعاملی باعث خواهد شد تا شبکه‌سازی و دیالوگ سازنده‌ای در این فضا صورت پذیرد.


بخش های مختلف فین استارز2016
به گفته دبیر علمی رویداد فاین استارز  2016 ، بخش‌های مختلف فین استارز، در نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه عبارت از کانترهای کارآفرینی،  جلسات مربی‌گری، جلسات خصوصی با سرمایه‌گذاران، غرفه‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، رویداد pirate summit، میزگردهای تخصصی، سخنرانی‌ها، شبکه‌سازی سرعتی است.
وی با بیان اینکه در طول مدت برگزاری رویداد، شرکت‌های کارآفرین فرصت خواهند داشت که فعالیت خود را برای حاضرین در نمایشگاه از طریق کانترهای کارفرینی معرفی کنند، ابراز کرد: کلیه افراد متقاضی برای مشورت با مربیان معرفی شده توسط دبیرخانه رویداد فرصت خواهند داشت تا پس از رزرو آنلاین زمان مربی گری از طریق سایت رویداد، در این بخش به دریافت مشاوره مشغول شوند. این بخش به مدت 3 ساعت در هر روز برگزار خواهد شد.

نجف پور ادامه داد: شرکت‌های کارآفرین متقاضی جهت ملاقات با سرمایه‌گذاران مورد تقاضای خود می‌توانند پس از رزرو آنلاین زمان ارائه در برابر سرمایه‌گذاران، در فضای خصوصی به ارائه ایده کارآفرینی خود به سرمایه‌گذار مشغول شوند. زمان هر جلسه خصوصی با سرمایه‌گذار، 30 دقیقه در نظر گرفته شده است و این بخش از رویداد در هر روز برگزاری فین استارز اتفاق خواهد افتاد.

دبیر علمی رویداد فاین استارز  2016  با اشاره به غرفه‌های صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه افزود: صندوق‌های VC در رویداد فین استارز این فرصت را خواهند داشت تا با در اختیار گرفتن غرفه‌های از پیش تأیید شده، به معرفی فعالیت‌های خود بپردازند.


رویداد pirate summit
وی در توضیح رویداد pirate summit گفت: این رویداد در روز دوم فاین استارز 2016 برگزار می‌شود و 10 ایده کارآفرینی برگزیده، می‌تواند از فرصت معرفی 3 دقیقه‌ای خود بر روی استیج استفاده کند. پس از داوری، ایده کارآفرینی برتر، علاوه بر دریافت جایزه 1500 دلاری، فرصت شرکت در رویداد اصلی در شهر کلن آلمان را خواهد داشت.
نجف پورهمچنین بیان کرد: میزگردهای تخصصی با موضوعاتی نظیر قوانین صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه، ارزش‌یابی شرکت‌های کارآفرینی، نقش فرشتگان سرمایه گذار در توسعه اکوسیستم  کارآفرینی کشور، چالش‌های قانونی بانک‌ها، مؤسسات دولتی و دانشگاه‌ها در سرمایه‌گذاری مشارکتی بر شرکت‌های کارآفرینی برگزار خواهند شد.
به گفته وی، سخنرانی‌ها با موضوعات مرتبط سرمایه‌گذاری، تازه‌های صنعت مالی و کارآفرینی در دنیا و معرفی نمونه‌های برتر جهانی نظیر تدوین سرمایه جمعی، چالش‌های قانونی کارآفرینی فین تک اختصاص دارد.


شبکه سازی سرعتی
دبیر علمی رویداد فاین استارز  2016 درباره برنامه شبکه‌سازی سرعتی بیان کرد: صبح روز اول و دوم به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد و افراد شرکت‌کننده فرصت خواهند داشت تا با تعداد بسیار زیادی از سایر شرکت‌کنندگان آشنا شوند.

براساس این گزارش، فاین استارز 2016 با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، همزمان با IRAN FINEX در تاریخ 20 الی 23 تیرماه 1395 در سالن 18 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. طی این 4 روز، 9 سخنرانی و میزگرد تخصصی برگزار خواهد شد.