در راستای سرعت ورود ایده‌ها به بازار تولید محصولات، نخستین رویداد ملی کار آفرینی در حوزه دریایی با حمایت ستاد دریایی در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در راستای گسترش فرهنگ ایده پردازی و کارآفرینی در حوزه دریایی، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در نظر دارد با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پارک علم و فناوری مازندران و سازمان صنایع دریایی اولین رویداد ملی کار آفرینی دریایی را با محوریت صنایع دریایی، محیط زیست، شیلات و... در مورخه 12 شهریور ماه 95 همزمان با دومین همایش ملی فناوری های دریایی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) با حضور مدیران ارشد صنایع دریایی کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  برگزار کند.

از سویی دیگر به منظور گردآوری و تسهیل ارتباطات اضلاع مثلث کارآفرینی (ایده پردازان، سرمایه گذاران، افراد باتجربه و نخبگان علمی) و سرعت ورود ایده ها به بازار تولید محصولات، رویداد های کارآفرینی  در سراسر دنیا و با موضوعات مختلف شکل گرفته اند تا جریان تبدیل ایده به پدیده و در نهایت ورود به بازار را تسهیل و تسریع کند.

از همه محققین، دانشجویان، صنعتگران و تمامی علاقه مندان  حوزه صنایع دریایی دعوت می شود تا ایده های خود را با حمایت های مالی و حضور مستقیم سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مدیران صنایع دریایی به طرح های صنعتی تبدیل کنند.

بهترین ایده ها علاوه بر دریافت جوایز نفیس در اولویت جذب سرمایه گذاری و حمایت برای تبدیل شدن به یک کسب و کار صنعتی قرار خواهد گرفت. این حمایت ها شامل تسهیلات مالی، بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده، حمایت کامل از دانش بنیان شدن تیم ها، ارائه فضای کاری و اداری و دیگر حمایت های مورد نیاز است.

لازم به ذکر است جوایز این رویداد شامل تقدیر از ایده های برگزیده و کارآفرنیان برتر توسط ستاد دریایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت. مهلت ارسال ایده تا اول مرداد 95 تمدید شده است.
ویژگی های شاخصی ایده ها

•    ایده های مطرح شده باید در راستای توسعه و رونق صنعت دریایی داخلی باشد ,  و ضمن آنکه ایده مطرح شده باید دارای طرح توجیه اقتصادی مناسبی باشند.

  • ایده مشابهی در داخل کشور قبلا ارائه نشده باشد.
  • ایده مطرح شده باید دارای طرح توجیه اقتصادی مناسبی باشند.
  • ایده های مرتبط با اشتغال زایی و محرومیت زدایی در اولویت انتخاب هستند.
  • ایده های با فناوری بالا و خدمات نوین دارای امتیاز مثبت هستند.
  • حمایت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و فعالان بخش خصوصی از ایده ها دارای امتیاز مثبت هستند.

•    ایده های دارای نمونه اولیه دارای امتیاز ویژه خواهد بود.