یک شرکت فناور داخلی توانسته است با تکیه بر و نیروی انسانی متخصص داخلی، مخازن، اتصالات و تجهیزات پیشرفته کامپوزیتی تولید کند و در فرآیندهای تولید و تکمیل طرح‌های صنعتی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا ظهیر امامی، مدیرعامل شرکت  فراپاکس شیراز با اشاره به توانمندی این شرکت در ارائه‌ی راه‌کارهای یکپارچه صنعتی گفت: این شرکت با تکیه بر دانش فنی متخصصان و تیم‌های دانش بنیان تحقیق و توسعه، اقدام به طراحی، ساخت و پیاده سازی راه حل های یکپارچه صنعتی را طراحی کرده و جزو شرکت‌های پیش‌گام در ارائه راهکار در زمینه نگهداری، انتقال و فرایندهای مختلف در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی، آب آشامیدنی، پساب، سیستم آبرسانی و کانال انتقال انرژی با قابلیت تردد، است
این فعال فناور با بیان این‌که تولید مخازن، اتصالات و تجهیزات پیشرفته کامپوزیتی است، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم با توانمندی‌های ویژه در زمینه یکپارچه سازی تولیدات خود با فرآیندهای مختلف و همچنین پیاده‌سازی سیستم‌های کنترل ، امکانات منحصر به فردی را در اختیار مشتریان داخلی و منطقه‌ای قرار دهیم.

مدیرعامل فراپاکس، با اشاره به توانمندی این شرکت در تولید انواع مخازن پرکاربرد گفت: انواع مخازن GRP، مخازن دولایه، مخازن تحت فشار، مخازن کامپوزیتی اظهار کرد: مخازن GRP فراپاکس شیراز به منظور ذخیره انواع سیال از آب آشامیدنی و فاضلاب تا ترکیبات شیمیایی به شدت خورنده، انجام فرآیند بر روی سیال و گازها (خشک و مرطوب) توسط صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

وی افزود: انواع مخازن بر اساس شکل ظاهری گفت: مخازن کروی، مخازن SMC، مخازن غیرهندسی، مخازن مکعبی، مخازن هوایی، مخازن سیلندری از انواع تولیدات این شرکت هستند.

این فعال فناور، با اشاره به منهول، درب منهول، گرتینگ کول، فن رینگ، ورق کامپوزیت به عنوان  قطعات کامپوزیتی تولیدی شرکت فراپاکس شیراز اشاره کرد و افزود: درب منهول به طور کلی به صفحه متحرک تشکیل دهنده درپوش ورودی سوراخ‌های آدم رو اطلاق می شود که جهت جلوگیری از سقوط اجسام و جلوگیری از ورود افراد متفرقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ظهیر امامی، مقاومت بالا نسبت به خوردگی را از مهم‌ترین مزایای استفاده از درب منهول های GRP دانست و افزود: این درب‌ها، قابلیت تحمل نیرو در محدوده وسیع از 1ونیم تا 60 تن، در برابر انواع مواد شیمیایی خورنده نفوذ ناپذیر هستند و همچنین عایق بسیار مناسب حرارتی و توانایی مقاومت در برابر آتش دارند.

این فعال فناور،  با اشاره به تولید ورق های کامپوزیتی هم‌ کیفیت با تولیدات مشابه خارجی گفت: این محصولات  تحت الزامات استانداردهای بین المللی در بخش های وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و وزن سبک، استحکام بالای مکانیکی، مقاومت بالا به خوردگی، عایق مناسب الکتریکی بودن، میزان جذب آب ناچیز و ثبات ابعادی در دمای بالا از دلایل تثبیت کننده موقعیت ورق های کامپوزیتی GRP در جایگزینی با ورق های فولادی و آلومینیومی و چوبی است.

مدیر عامل فراپاکس، با اشاره به برش آسان و قابلیت شکل دهی ورق های کامپوزیت به عنوان مزایای این ورقه‌ها گفت: این قابلیت‌های ویژه، امکان تولید برخی از آن‌ها به شکل غیر ورقه‌ای و همچنین تولید محصولات نهایی منحصر به فردی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امکان اتصال ورق های کامپوزیت به سایر محصولات کامپوزیت از طریق جوش سرد، امکان بروز رسانی‌های بعدی را برای محصولات تولید شده از ورق های کامپوزیت فراهم می‌کند.

این فعال فناور با اشاره به کاربرد فراوان این ورقه‌ها در صنایع اکترونیکی گفت: وزن سبک و مقاومت به خوردگی وی دیگر ویژگی ها، کاربردهایی از جمله ساخت سینی های کابل و متعلقات آن، ریل های نردبان، محفظه های الکترونیکی، اجزای برج های ارتباطی را برای ورق های کامپوزیتی GRP به ارمغان می آورد.