طی موافقنامه سه جانبه فی مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات، و صنایع ارتباطی آوا عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی، پروژه بومی سازی، طراحی و ساخت تجهیزات لایه هسته IMS پیشرفته‌ترین معماری شبکه‌های مخابراتی جهان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پروژه کلان ملی «بومی سازی و طراحی و ساخت تجهیزات لایه هسته IMS» سال گذشته از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صنایع ارتباطی آوا ابلاغ شد و نظارت بر این پروژه برعهده وزارت ارتباطات است.

IMS پیشرفته‌ترین معماری شبکه‌های مخابراتی در جهان است که برای پوشش دادن ظرفیت‌های بسیار بالا (میلیون‌ها شماره) طراحی شده و ضمن انعطاف پذیری بسیار بالا این امکان را فراهم می‌کند که محدوده وسیعی از خدمات نوین ارزش افزوده در اختیار مشترکین شبکه مخابراتی قرار گیرد.

همچنین بر اساس این معماری، همگرایی بین زیرساخت شبکه‌های موبایل و ثابت صورت می‌گیرد که صرفه جویی‌های هنگفتی را در زیرساخت مخابراتی به همراه خواهد داشت.

گفتنی است، تعداد معدودی از کشورهای جهان دارای فناوری طراحی و ساخت تجهیزات لایه هستهIMSهستند که با اجرای این پروژه، ایران در زمره این کشور‌ها قرار خواهد گرفت.