طرح کارآموزی و کارورزی در شرکت‌های دانش بنیان با عنوان «دانشکار» که با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و با همکاری مرکز شتابدهی یاس، این امکان را برای علاقه مندان فراهم کرد تا بتوانند به طور جداگانه تنها در کارگاه‌های این رویداد شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، «دانشکار» رویدادی است که با هدف ارتباط دانشگاه و صنعت، پیرو پیگیری سنت فراگیری کار در شرکت‌های دانش بنیان موقعیتی را برای علاقه مندان فراهم می‌کند تا بتوانند در شرکت‌های دانش بنیان کارورزی کنند.

این رویداد از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول کارگاه‌های ۵۰ ساعته است که به مدت دو هفته برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات اکوسیستم کارآفرینی، شخصیت‌شناسی، توسعه صنعتی، پرسنال برندیگ و غیره هستند. این کارگاه‌ها جهت آماده کردن شرکت کنندگان برای حضور در شرکت‌های دانش بنیان است.

در مرحله دوم یک تور برای آشنایی در پارک فناوری پردیس تشکیل می‌شود تا شرکت کنندگان با شرکت‌های این پارک آشنا شوند و اطلاعات کافی دریافت کنند. پس از آشنایی با شرکت‌ها به کمک مسئولین انتخاب می‌کنند که علاقه دارند در کدام یک از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس برای کارورزی مشغول شوند.

از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه ۹۵ در شرکت‌های انتخاب شده به صورت کارآموز فعالیت می‌کنند. این فرصت نیز برای افراد وجود دارد که در صورت تمایل شرکت و متقاضی، استخدام شوند.

اما موقعیت جدیدی که برای علاقمندان فراهم شده این است که کسانی که تمایل دارند در کارگاه‌های این رویداد شرکت کنند اما به هر دلیلی نمی توانند در دوره‌های کارورزی شرکت کنند، می‌توانند با پرداخت تنها ۵۰ هزار تومان برای هر کارگاه،در آن حضور یابند.

علاقه مندان با حضور در دانشکار شانس خود را برای فعالیت و استخدام در شرکت‌های دانش بنیان افزایش می‌دهند. این رویداد که برای دانشجویان دارای واحد کارآموزی و دانشجویان و فارغ التحصیلان جویای کار بسیار مناسب است، موجب می‌شود تا افراد در شرکت‌های دانش بنیان سراسر کشور جهت گذراندن دوره کارآموزی، کارورزی و استخدام معرفی شوند.

همچنین گذراندن کارگاه‌ها موجب آشنایی چهره به چهره با مدیرعاملان شرکت‌های دانش بنیان در مدت زمان دوره می‌شود که در آخر گواهی نامه دانشکار و شخصیت‌شناسی نیز دریافت خواهند کرد.

بخش کارگاهی طرح کارآموزی و کارورزی در شرکت‌های دانش بنیان با عنوان  «دانشکار» از ۲۰ تا ۳۰ تیرماه ۹۵ در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار می‌شود.