صندوق نوآوری و شکوفایی نرخ تسهیلات اعطایی به شرکت دانش بنیان را به ۱۱ درصد کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، با توجه به مصوبه اخیر بانکهای کشور و شورای پول و اعتبار در مورد کاهش نرخ سود تسهیلات و با در نظر گرفتن مواد آیین ­نامه اجرایی صندوق نوآوری و شکوفایی نرخ سود تسهیلات را بر طبق مصوبه هیأت عامل کاهش داد.

طبق مصوبه یادشده در کلیه قراردادهای قبلی صندوق، در صورت خوش حسابی در بازپرداخت، موفقیت در اجرای طرح و رعایت شرایط  ضمن قرارداد، متقاضیان در انتهای دوره بازپرداخت می توانند درخواست اعمال کاهش نرخ کنند که به این ترتیب کلیه طرح­های قبلی با رعایت شرایط یادشده امکان استفاده از نرخ ۱۱درصد را خواهند داشت.

کاهش نرخ سود تسهیلات مناطق محروم ۲درصد پایین­ تر از نرخ معمول از سوی هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شده است.

به این ترتیب کاهش نرخ سود قرارداد تسهیلات شرکت­های حائز شرایط در مناطق یاد شده تا ۹درصد قابل انجام است. تصمیم یادشده در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در این مناطق و با مصوبه هیات امنا اتخاذ شده است.

 تصمیم های یاد شده در راستای دستیابی به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تقویت تولید و به ویژه تقویت شرکت­های دانش ­بنیان و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی اتخاذ و اجرایی شده است.

همچنین بر اساس مصوبه هیات امنا سقف تسهیلات بلند مدت از ۲۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان، سقف تسهیلات سرمایه در گردش از ۲میلیارد تومان به ۵ میلیارد تومان و سقف صدور ضمانتنامه از ۱ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان رسید.

 بر اساس مصوبه هیات امنا به عنوان یک خدمت جدید و به منظور ارائه خدمات به شرکت های شتاب دهنده سقف تسهیلاتی ۵ میلیارد تومانی مصوب شده است.

شرکت های شتاب دهنده در نظام تجاری سازی و حمایت از توسعه فناوری در شرکت های دانش بنیان، وظیفه حمایت از شرکتهای نوپا و تقویت آنها و تکمیل زنجیره ایده تا بازار را بر عهده دارند.