نخستین شتابدهنده در حوزه زیست ‌فناوری پزشکی (دارو و تجهیزات) و طب بازساختی (سلول‌های بنیادی) و نهمین شتابدهنده عضو مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شتابدهنده پرسیس از تیم‌ها و شرکت‌های کارآفرین متخصص در حوزه دارو و تجهیزات زیست ‌فناوری پزشکی و طب بازساختی (سلول‌های بنیادی) که ایده و طرح آن‌ها دارای اولویت ملی بوده و قابلیت انجام داشته باشد در دوره‌های شتابدهی خود میزبانی خواهد کرد.

این شتابدهنده با بهره‌مندی از مربیان مطرح در این حوزه که از اساتید بنام زیست فناوری هستند، در طول دوره شتابدهی مشاوره لازم را در اختیار تیم‌های منتخب قرار می‌دهند.
تأمین زیرساخت آزمایشگاه مورد نیاز، آموزش‌های فنی و تجاری‌سازی و تأمین منابع سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی از دیگر خدماتی است که شتابدهنده در اختیارشرکت‌های نوپا می‌گذارد.

در انتهای دوره‌های شتابدهی، شرکت‌های نوپا با مکانیزم‌های مختلفی مثل فروش نهایی محصول و یا سرمایه‌گذاری مشترک، گام مناسب بعدی را بردارند و همچنین شرکت‌های نوپا از امکان ارائه و معرفی محصول به سرمایه‌گذاران که غالبا شرکت‌های تولیدکننده محصولات زیست‌فناوری پزشکی هستند، برخوردار خواهند بود.

در اولین دوره شتابدهی شتابدهنده پرسیس، تعداد ۸ شرکت نوپای مورد حمایت ستاد توسعه زیست فناوری، مشغول به کار خواهند شد و فراخوان‌های مربوط به دوره‌های آتی شتابدهی، توسط شتابدهنده اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است؛ تاکنون ۸ شتابدهنده مجوز عضویت در مرکز شتابدهی نوآوری را اخذ کرده‌اند که به ترتیب عبارتند از: آواتک، دیموند، آی‌چیتا، آفرینشگاه شزان، امید، آواگیمز، یاس و تریگ‌آپ.

این شتابدهنده‌های نوآوری از شرکت‌های نوپا فناورانه در حوزه‌های عمومی فناوری اطلاعات، سرگرمی، فناوری‌های همگرای‌شناختی، زیستی، اطلاعات و نانو، محصولات فرهنگی، بازی‌سازی اکترونیک و مکاترونیک حمایت می‌کنند.