یکی از شرکت‌های فناور فعال کشورمان در عرصه انفورماتیک، قابلیت تولید محصولات بومی و ارائه طیف گسترده‌ا از خدمات مخابراتی را در کشور فراهم کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، همایون جاویدنیا مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی پایا با اشاره به آغاز فعالیت این شرکت فناور در زمینه ساخت مراکز تلفن افزود: این شرکت در حال حاضر با بهره‌گیری از بخش عمده‌ای از نیازهای مخابراتی کشور را برطرف کرده است.

این فعال فناور، با اشاره به به‌کارگیری ماشین آلات پیشرفته برای تولید محصولات فناورانه روز دنیا در این حوزه گفت: این شرکت فناور به عنوان بزرگترین واحد مخابراتی کشور دربخش خصوصی، توانمندی تولید یک میلیون خط سوئیچ دیجیتال تا ظرفیت 50 هزار شماره را داراست.

وی به دیگر تجهیزات مخابراتی صنایع ارتباطی پایا اشاره کرد و افزود: تلفن رومیزی، تلفن دیجیتال، تلفن ISDN، تجهیزات ACCESS، تجهیزات HDSL، طراحی و ساخت انواع کانکس، رکهای مخابراتی، دیتا، شبکه و تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف و اجرای کلیه طرحهای مخابراتی بصورت GC، بخشی از توانمندی‌های این شرکت است.

مدیرعامل صنایع ارتباطی زمینه طراحی و انجام پروژه های تحقیقاتی که تماماً در جهت افزایش توانائیهای تکنولوژیکی مراکز تلفن و تجهیزات جانبی آن است، متمرکز است.

وی به فعالیت بخش تولیدات مکانیک صنایع ارتباطی پایا با بهره‌گیری پیشرفته‌ترین فناوری‌های صنعت مکانیک افزود: بخش تولیدات مکانیک صنایع ارتباطی پایا با هدف توسعه و شکوفائی صنعت مکانیک در کشور پی‌ریزی شد و در حال حاضر، یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی تولید‌کننده انواع محصولات فلزی و پلاستیکی در کشور محسوب می‌شود.

جاویدنیا ادامه داد: این شرکت با استفاده از بالاترین استانداردهای فنی، به طراحی و تولید انواع کانکس ثابت و سیستم های ارتباطی متحرک، رک‌های هوشمند Indoor و Outdoor و رک‌های مخابراتی، دیتا، شبکه و نیز سیستم‌های خنک‌کننده هوشمند و Free Cooling، تابلوهای فشار ضعیف در انواع کلاس‌ها، انواع قطعات فلزی و بدنه دستگاه‌های خودپرداز بانکی و تجهیزات پزشکی، کامپیوتری و صنعتی را در زمره فعالیت‌های خود دارد.

مدیرعامل صنایع ارتباطی پایا، به ساخت آنالیزور و آزمایش‌گر خطوط دیجیتال توسط این شرکت فناور اشاره کرد و افزود: CARIN-PA1 ، یک تحلیل‌‌گر پیشرفته و کاملاً مستقل (Stand-Alone) خطوط PCM-E1، با قدرت و حساسیت عملکرد بسیار بالا و مطابق با توصیه‌‌های فنی (CCITT (ITU-T است که درعیب‌‌یابی شبکه‌‌ های ارتباطی PCM-E1، کاربر را به بهترین شکل ممکن در راه‌‌اندازی و نگهداری خطوط ارتباطی PCM-E1 یاری می‌کند.

این فعال فناور، تولید و بومی‌سازی مرکز مخابرات مبتنی بر تکنولوژی IP با ظرفیت 100 هزار مشترک و پشتیبانی از انواع پروتکل های مخابراتی، مراکز تلفن کم ظرفیت نسل TDM را از فعالیت‌های این شرکت برشمرد و افزود:  کانکس های ثابت و سیار مخابراتی با کلیه تجهیزات داخلی، مقاوم در برار طوفان، آفتاب، آتش و دیگر تهدیدها، سایتهای اضطراری جهت راه اندازی شبکه موبایل با قابلیت برپایی بسیار سریع دکل و بدون نیاز به تجهیزات جانبی توسط این شرکت تولید می‌شوند.

وی افزود: سیستم های خنک کننده رک مونت و قابل نصب برروی درب کانکس و انکلوژر با قابلیت سفارشی سازی خودپرداز بانکی سیار و ثابت با کلیه امکان مورد نیاز خدمات بانکی،  مونتاژ بوردهای یک و چند لایه مدارچاپی به کمک دستگاه های کاملا اتوماتیک SMD از عمده محصولات این شرکت هستند.