مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات دانشجویی طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی چهارمین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین هفته گذشته برگزار شد.

در این مراسم، بیژن وحدتی وثوق، رییس پژوهشکده شهید رضایی، با اشاره به اهمیت برگزاری این نوع مسابقات اظهار امیدواری کرد که این مسابقات موجبات ارتباط کاربردی دانشگاه و صنعت را فراهم کند.

در ادامه این جلسه محدباقر ملائک، دبیر علمی مسابقات، در خصوص نحوره آماده سازی تیم ها برای برگزاری مسابقات مطالبی ارائه کرد و در نهایت عباس قلعه، دبیر اجرایی مسابقات، گزارشی آماری از تعداد و توزیع تیم های شرکت کننده ارائه داد.

مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین، با همکاری ستاد هوایی و هوانوردی و پژوهشکده شهید رضایی و به منظور پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها و مراتع با منشا انسانی و یا طبیعی، همچنین محافظت از جنگل ها و محیط زیست از گزند شکارچیان غیر مجاز و قاچاقچیان چوب در حوزه های جنگلبانی و امداد و نجات طراحی و اجرا شده است.

در این دوره از مسابقات، که با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف آغاز گردید، ۳۶ تیم از ۲۴ دانشگاه کشور حضور دارند.