دبیر ستاد توسعه فناوری و گفت: دومین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت»  این بار در دایره گسترده تری در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و شرکت‌های دانش بنیان دریایی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت دریا با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و ترویج صنعت دریا بیان داشت در بین اقشار دانش آموزی، دانشجویی و شرکت های دانش بنیان این جشنواره برگزار می شود.

سیف از اجرای برنامه‌های ترویجی برای دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت: ترویج مباحث مرتبط با دریا و توجه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان از مهمترشین اهداف برگزاری جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش فیلم کوتاه دانشجویی، مسابقات شناورهای هوشمند،مسابقات رباتهای زیر دریایی(ROV) و جشنواره دانش آموزی دریا برگزار می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنایع دانش بنیان دریایی از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی با محوریت زندگی مردم و دریا، دانشگاه و دریا، صنعت و دریا و گردشگری و دریا خبر داد و افزود: جوایز نفیسی به برگزیدگان این جشنواره اهدا خواهد شد.

سیف با اشاره به بخش های مختلف جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت بیان کرد: دومین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" در حوزه های بخش طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی(شرکتهای دانش بنیان دریایی،سازمانها و ارگانهای دریایی،دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی دریایی)، بخش دانشجویی(شامل ایده بازار، مسابقات شناورهای هوشمند، مسابقات رباتهای زیر دریایی(ROV)، جشنواره فیلم کوتاه 90 ثانیه ای،مسابقات شناورهای کارتونی) و بخش دانش آموزی(آثار جشنواره(مقاله،عکس،ماکت،داستان کوتاه و...)مسابقه خانوادگی آشنایی با دریا، مسابقه شناورهای کنترل از راه دور،مسابقات رباتهای زیرسطحی(زیر دریایی) در آبان ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پایان مردادماه آخرین زمان برای ارسال آثار این جشنواره است، افزود: امیدواریم شاهد استقبال مناسبی از سوی دانش‌اموزان و دانشجویان از این جشنواره باشیم.