هفتمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان با هدف تبادل دانش و ارتقا سطح علمی کشور و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، هفتمین مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان با موضوع علوم بین رشته ای برای پزشکی (Interdisciplinary Science for Tomorrow’s Medicine)  در راستای آموزش سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی، مهندسی بافت و زیست شناسی بازساختی با حضور استادان مدعو به مدت شش برگزار شد.  

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در روز نخست این مدرسه ضمن ابراز خوشحالی از حضور افراد جوان در این همایش گفت: هم اکنون سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آینده پزشکی بسیار مناسبی دارد و پژوهشگاه رویان در این زمینه اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است اما می بایست کل کشور را در جهت ارتقای این علم تقویت کرد.

وی همچنین از اهمیت توسعه این دانش و گسترش و ارائه این علم به سایر کشورها سخن گفت و با تاکید بر همکاری متخصصین علوم پایه، بالینی و مهندسی افزود: هم اکنون کشور نیازمند همکاری جوانان است و با این همکاری می توان این علم را علاوه بر مصارف داخلی به سایر کشورها نیز عرضه کرد.

پژوهشگاه رویان برای هفتمین سال متوالی برای ارائه و گسترش این موضوع در میان محققین و دانشجویان جوان از سطح تحقیقات تا کاربرد، اقدام به برگزاری این گردهمایی کرده است.

از علاقمندان، استادان، پژوهشگران و دانشجویان در رشته های مختلف علوم زیستی، مهندسی و پزشکی به منظور حضور در این مدرسه ی تابستانه  دعوت بعمل آمد. این گردهمایی تجربیات منحصربه فردی را در زمینه تعاملات علمی و فرهنگی در اختیار شرکت کنندگان قرار داده و نیز امکان آشنایی و تجربه ی تکنیک های آزمایشگاهی مرتبط با سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی، مهندسی سلول و بافت و زیست شناسی بازساختی را تحت نظر سخنرانان و مدرسین مدعو فراهم آورد.