اپل با الهام از لمس فشاری به کار رفته در ساعت‌های هوشمند اپل واچ، تکنولوژی تاچ سه بعدی را توسعه داده و در آیفون به کار برد. این بار نیز این کمپانی تصمیم دارد، یک قابلیت دیگر به کار رفته در اپل واچ را برای استفاده در آیفون و آیپد توسعه دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، تکنولوژی تاچ سه بعدی که اکنون در گوشی‌های آیفون دیده می‌شود، ابتدا پتنتی به نام لمس فشاری بود که اپل واچ به کار رفته بود. اکنون اپل تصمیم دارد ویژگی دیگری از اپل واچ را در یکی از محصولات آیفون یا آیپد به کار بگیرد. تکنولوژی تاج دیجیتال یا Digital Crown که در کنار قسمت جانبی اپل واچ به کار رفته، کاربردهای مشخصی دارد. اکنون این تکنولوژی در پتنتی دیده شده که اپل برای استفاده در دستگاه دیگری به جز اپل واچ، آن را به ثبت رسانده است.

از Digital Crown در اپل واچ برای بزرگنمایی، اسکرول کردن و بازگشت به صفحه اصلی استفاده می‌شود. از این ویژگی در آیفون یا آیپد، می‌توان برای کنترل صدا، اندازه متن، قفل نمایشگر لمسی یا عکاسی استفاده کرد. در پتنت صادر شده، ذکر شده است «در بعضی نمونه‌ها، دستگاه ممکن است بدون لبه باشد و سطح آن تنها از نمایشگر لمسی تشکیل شده باشد.» احتمالا این پتنت با توجه مدل سال 2017 آیفون صادر شده که گفته می‌شود دارای نمایشگر بدون لبه و فاقد دکمه هوم است.

شایعه شده است که تاچ سه بعدی آیفون 2017 درون نمایشگر تعبیه شده است، اما ممکن است که اپل از Digital Crown در این دستگاه استفاده کند. البته پتنت Digital Crown در سال 2014 به ثبت رسیده است و بعید است که در آن زمان، با هدف استفاده در دستگاه‌های آینده اپل مطرح شده باشد. اما با توجه به تحولات اساسی آیفون در سال آینده، بعید نیست که از Digital Crown در این گوشی هوشمند استفاده شود.