یکی از معضلاتی که بارها در شبکه اجتماعی اینستاگرام شاهد آن بوده‌ایم و هستیم، استفاده کاربران از کلمات توهین آمیز و رکیک در بخش نظرات است. این مشکل که محدود به منطقه خاصی نیست و در سراسر دنیا فراگیر است، اینستاگرام را وادار به مقابله کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بدون شک شما نیز در اینستاگرام شاهد نظرات نامناسب و بی‌ادبانه بسیاری از کاربران، مخصوصا کاربران ایرانی بوده‌اید. متأسفانه این یکی از جنبه‌های تلخ استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است که برخی کاربران به خود اجازه می‌دهند تا بدون ملاحظه، هر آنچه که فکر می‌کنند، بر زبان بیاورند. خبر خوب این است که اینستاگرام، به زودی به کاربران خود اجازه فیلتر کردن این محتوای نامناسب را خواهد داد.

پیش از این، کاربران باید نظرات نامناسب را به صورت تک به تک حذف کرده یا کاملا آن‌ها را نادیده می‌گرفتند. گزارش دادن این نظرات نیز چندان راه حل مناسبی، مخصوصا برای کاربران ایرانی به شمار نمی‌رود. به همین دلیل در ویژگی جدید اینستاگرام، کاربران می‌توانند فیلترهای خود را ایجاد کنند تا جلوی محتوایی را که از نظر آن‌ها مناسبت تلقی می‌شوند، بگیرند.

در واقع، علاوه بر عباراتی که به صورت رایج نامناسب و توهین آمیز تلقی می‌شوند، شاید عباراتی وجود داشته باشند و به کار روند که تنها برای عده خاصی توهین آمیز است. به این ترتیب، کاربران می‌توانند عباراتی را که از نظر آن‌ها توهین آمیز است برگزیده و نظراتی که حاوی این عبارات است، به صورت خودکار پاک می‌شوند.

نیکی جکسون کولاکو (Nicky Jackson Colaco)، مدیر سیاست‌های عمومی اینستاگرام در گفتگو با واشنگتن پست گفت:  هدف ما تبدیل کردن اینستاگرام به مکانی دوستانه، سرگرم‌کننده و مهم‌تر از همه چیز، مکانی امن برای ابراز احساسات و افکار شخصی است. ما به آرامی، به حساب‌های کاربری که حجم زیادی از نظرات را دریافت می‌کنند، این قابلیت را داده‌ایم که نظرات دریافتی‌شان را تعدیل کنند. به محض کسب اطلاعات کافی، این قابلیت را توسعه داده و آن را در اختیار دیگر کاربران نیز خواهیم گذاشت.