کمپانی دیزنی از افزایش 9 درصدی و فراتر از انتظار درآمدهای خود در سال 2016 میلادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، کمپانی فیلم‌سازی دیزنی امسال به لطف فیلم‌های پرفروش و معروف خود توانسته عملکرد درخشانی را به ثبت برساند و با رساندن درآمدهای خود به 14.2 میلیارد دلار، از پیش‌بینی‌های وال استریت نیز پیشی بگیرد.

سود حاصل از فروش محصولات دیزنی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با 120 میلیون دلار در مقایسه با مدت مشابه در سال 2015 میلادی به 2.6 میلیارد افزایش یافته است.

دو فیلم «کتاب جنگل» و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» از مهمترین عوامل موفقیت کمپانی دیزنی در سال 2016 میلادی بوده‌اند که به ترتیب 941 میلیون دلار و 1.151 میلیارد دلار در گیشه جهانی فروش داشته‌اند.

و انیمیشن «در جستجوی دُری» که در هفته اول نمایش توانست بیش 136 میلیون دلار بفروشد، هم‌اکنون پرفروش‌ترین انیمیشن گیشه در تاریخ سینمای آمریکای شمالی است که با هزینه تولید 200 میلیون دلاری تاکنون فروشی بالغ بر 870 میلیون دلار در سینمای جهان به ثبت رسانده است و به زودی با گذر از فروش 872 میلیون دلاری «بتمن در مقابل سوپرمن» چهارمین فیلم پرفروش سال 2016 سینمای جهان نام خواهد گرفت.

انیمیشن «زوتوپیا» دیگر محصول دیزنی نیز که در رتبه دوم پرفروش‌های سینمای جهان در سال 2016 قرا دارد، بیش از یک میلیارد دلار در سینماهای سراسر جهان فروخته است.

همچنین مجموع درآمد پارک‌های موضوعی کمپانی دیزنی علی‌رغم افزایش قیمت‌ها در دیزنی‌لند چین و همچنین کاهش بازدیدکنندگان دیزنی‌لند فرانسه، با رشد 6 درصدی همراه بوده است و دیزنی‌لند شانگهای که در ماه ژوئن افتتاح شد در تلاش است با توسعه این مجموعه تعداد بازدیدکندگان را تا سال 2021 افزایش دهد.

کمپانی فیلمسازی دیزنی امسال توانست در مدت زمانی که در صنعت سینما یک رکورد محسوب می‌شود، میزان فروش جهانی خود را از مرز 5 میلیارد دلار در گیشه جهانی عبور دهد و این دومین سال پیاپی است که دیزنی چنین فروشی را رقم می‌زند.