دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال از برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری جمعه این هفته 29 مرداد ماه در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، امیرحسین اسدی، دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال با اشاره به اهمیت و جایگاه فناوری‌های دیجیتال در فضای اقتصاد و توسعه کشورها گفت: امروزه سرویس ها و محصولات کارآمد فضای مجازی، دارای دو بخش اساسی شامل محتوای مناسب و بستر فناوری پیشرفته هستند که حصول پیشرفت قابل قبول در این عرصه نیازمند تلاش هماهنگ در هر دو بخش اساسی است.

اسدی با بیان‌ این‌که به اعتراف تمامی صاحب‌نظران، تولید محتوای دیجیتال در کشور امری بسیار مهم و حیاتی در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، افزود: بر همین اساس دفتر فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادهای حامی، رویدادی فناورانه را با عنوان «جشنواره دایمی تولید محتوای دیجیتال ایران» اجرا می‌کند.

دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال به تلاش برای شکوفایی و بهره‌مندی از توانمندی‌ و ظرفیت‌های بخش خصوصی و بومی تولید محتوای دیجیتال با برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: در این رویداد بزرگ، ظرفیت های ملی تولید محتوای دیجیتال با قابلیت بارگذاری بر بستر فناوری پیشرفته شناسایی و فعال می‌شود.

وی افزود: در این طرح  استعدادهای بالقوه این عرصه شناسایی شده و در یک برنامه جدی جهت تقویت توان ملی در این حوزه بالفعل خواهند شد.

فرصتی برای توانمندی ظرفیت‌های تولید محتوای دیجیتال

اسدی، برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال را زمینه‌ساز توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در یک بستر نوآورانه دانست و افزود: این ماراتن فرصتی است تا تیم‌های شرکت‌کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و هنری نسبت به تولید محتوا با موضوعات کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ و جامعه و سبک زندگی سالم بر اساس محورهای الگوریتم نویسی، سناریو نویسی،ui ، ux و در حوزه های بازی رایانه‌ای، نرم افزارهای تلفن همراه و وب سایت، فعالیت کنند.

دبیر این ماراتن علمی ادامه داد: تیم های شرکت کننده فرصت دارند تا در مدت 12 ساعت و پس از دریافت موضوع مسابقه که بصورت قرعه انتخاب می شود، سناریو و یا الگوریتم محتوایی خود را تدوین کنند.

اسدی با اشاره به این‌که محصولات تولید شده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان ماراتن انتخاب می شوند، اظهار کرد: محصولات برگزیده با مشارکت شرکت های فناوری بصورت سامانه های دیجیتال در دسترسی جامعه قرار خواهد گرفت و فرایند تجاری سازی آن انجام خواهد شد.

وی در پایان افزود: ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور با حمایت «ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان» و مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد جمعه 29 مردادماه سال‌جاری با حضور جمعی از فعالان این عرصه و در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.