فکر کنم اگر به کسی بگویی که فکر نمی کنی به او یک جوری بد و بیراه گفته باشی. ولی به هر حال آدمهایی که فکر نمی کنند و بی فکر هستند مشخصاتی دارند که آنرا  می نویسم. البته ممکن است، این بی فکری هم درجاتی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مشخصه اول آدمهای بی فکر این است که سریع عصبانی می شوند. آنها می خواهند مشکل خود را با داد و بیداد حل و فصل کنند. در صورتیکه حل مشکلات با هم فکری و صحبت کردن با طرف مقابل  انجام می گیرد. تحقیقات مختلف نشان می دهد که اگر می خواهید، طرف مقابل شما کاری را که مد نظر دارید انجام دهد و یا انجام ندهد، اگر با او بصورت آهسته  و مسالمت آمیز صحبت شود، در 99 درصد موارد شخص مقابل سعی در انجام آن کار طبق نظر شما را خواهد داشت. ولی اگر داد و بیداد کنید، این رقم به کمتر از 10 درصد می رسد.

2-در صحبت های خود کلمات رکیک بیشتری بکار می برد. هر چه شخص مودب تر باشد، به معنی این است که این شخص بیشتر فکر می کند و هر چه فرد بی ادب تر باشد، نشان بی فکری او است. یعنی فکر نمی کند

3- قهر کردن آدمها نشان از بی فکری است. آدمهای با فکر کسانی هستند که  به روابط طولانی مدت خود به افراد توجه می کنند. یعنی با آدمها طوری برخورد می کند که می خواهند روابط بلند مدتش حفظ شود. اگر آدمی به روابط طولانی مدت خود به سایر افراد توجهی نکند آن فرد اصلاً فکر نمی کند. یعنی کسانی که سریع قهر می کنند ، آدمهایی هستند که اصلا فکر نمی کنند. آدمهایی که رابطه خود را با اطرافیان  از بین می برند، آدمهای بی فکری هستند.

4- تعصب هم نشانگر بی فکری است. اگر کسی نسبت به موضوعی با مطلبی تعصب دارد. و برای تعصبش دلیلی ندارد. به عبارت دیگر مطالبی را پذیرفته که دلیلی برای آن ندارد.  این نشان بی فکری آن فرد است . هر چه فرد متعصب تر باشد ، بی فکر تر است.

5- افرادی که زود تصمیم می گیرند، انسانهای بی فکری هستند. البته بی تصمیمی هم نوعی بی فکری است.  برای  هر تصمیم که گرفته می شود انسان باید برای  لحظاتی اطراف آن  موضوع فکر کند و حداقل با یک نفر که در آن موضوع نفع و ضرری ندارد مشورت کند. یا می تواند از طریق اینترنت پیرامون آن موضوع تحقیق کند.

6- آدم هایی که اسراف می کنند . و  هر چیز را بی مورد از بین می برند و یا از وسیله ای استفاده نابجا می کنند، آدمهای بی فکری هستند. آدمهایی که فکر می کنند ، هر موادی را به اندازه نیازش استفاده می کند . و از استفاده اضافی آن دوری می کند.