تولید پمادهای درمانی با خواص گیاهان دارویی و مواد آرایشی و بهداشتی در قالب‌های مختلف و بر پایه گیاهان دارویی، از دستاوردهای  یکی از شرکت‌های فناور حاضر در در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر حسین جهانگیر با اشاره به  کسب دانش فنی و  تولید جدید دارویی، آرایشی و بهداشتی با استفاده از فناوری روز عنوان کرد:  اکنون بیش از 40 محصول تولید می شود که در تولید آنها از مواد موثره استخراج شده از گیاهان دارویی بهره گرفته شده و توسط بخش تحقیق و توسعه شرکت بدست آمده است.

مدیرعامل شرکت داروسازی دکتر جهانگیر افزود: محصولات شرکت با رویکرد نوآوری در محصولات با استفاده از مواد طبیعی و به خصوص عصاره های گیاهی براساس مطالعات علمی روی خواص این مواد و نحوه استخراج مؤثر آنها تهیه می شوند و در عین حال از مواد اولیه با کیفیت نیز در تولید محصولات استفاده می شود. 

جهانگیر، پماد سوختگی گیاهی هربکس را یکی از تولیدات این شرکت برای  درمان سوختگی عنوان کرد وافزود: درمان سوختگی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی پزشکان مورد توجه بوده است و ترکیبات متنوعی در این مسیر مورد استفاده قرار گرفتند. پمادگیاهی سوختگی هواچوبه هربکس بااستفاده ازعصاره گیاه هواچوبه فرموله شده و اثربخشی آن با انجام مطالعات بالینی دقیق برروی بیماران موردمطالعه قرارگرفته  و اثبات شده است.

این فعال فناور، با اشاره به تولید طیف متنوعی از لوازم آرایشی و بهداشتی بر پایه گیاهان دارویی، از شیر پاک کن هربکس نام برد و گفت: این محصول حـاوی عصاره های گیاهی نظیر هویج، کالاندولا، مریم گلی و بابونه است. عصاره روغنی هویج به کار رفته در محصول به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالا، نقش به سزایی در خنـثی سازی رادیکال های آزاد داشته و همین امر موجب جلوگیری از پیری زودرس سلول‌های پوست می‌شود.

جهانگیر، محـافظت از پوست در بـرابـر پرتـوهای مضر ماورای بنفش را از خواص کرم ضد آفتاب هربکس برشمرد و افزود: کرم ضد آفتاب هربکس دارای فرمولاسیون دوعملکردی است که شما را در برابر اشعه فرابنفش محافظت می نماید و هم زمان پوست شما را تغذیه می کنـد. ترکیبات طبیعی به کـار رفته در محصول نظیر عسل، کالاندولا، چای سبز و دارچین به محافظت از پوست در برابر اثرات زیان آور نور خورشید مانند تیـرگی، پیری زودرس و سرطان پوست کمک می کند.

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 تا 18شهریورماه 1395، با مشارکت فعالان فناور و نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.