سبوحی از تدوین سند ملی راهبردی بهینه سازی انرژی و محیط زیست خبر داد و گفت: به منظور ارزیابی راه کارهای بهینه سازی مصرف انرژی در کشور سند ملی راهبردی تدوین می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یدالله سبوحی دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست با اشاره به لزوم توسعه فناوریهای کارآمد و فعالیت های دانش بنیان بیان کرد: بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست مجموعه اقدامات و ساز و کارهای بهم پیوسته و سازگار با یکدیگر را شامل می‌شود و تحقق برنامه‌های بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست مشارکت مجموعه ذینفعان را شامل می‌شود که در سطح کل اقتصاد و در بخشهای تولیدی و خدماتی پراکنده هستند. از این رو با برگزاری این جلسه در نظر داریم به دلیل پوشش بزرگ انرژی در بخش اقتصاد کشور با نگاهی ملی سعی بر رفع موانع و مشکلات با همکاری تمام فعالان در بخش انرژی برداریم. 

سبوحی گفت:‌ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست با توجه به درک مشخص از مسایل انرژی کشور و به منظور تسریع رفع موانع برای افزایش کارایی انرژی در اقتصاد ملی در آذر ماه سال 1392 با هدف پیگیری خط‌‌‌ مشی مدیریت جامع انرژی، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و جلب مشارکت ذینفعان در عرصه بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران سازماندهی شد. 

وی افزود: ستاد براساس چشم‌انداز توسعه پایدار بخش انرژی ماموریت و اهداف فعالیت خود را تعریف نموده است و تحقق اهداف را از طریق برنامه‌های عملیاتی پیگیری می‌کند.

دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی بیان کرد: شناسایی اسناد بالادستی، بررسی حجم و وزن بخش های مختلف سیستم انرژِی، شناسایی روش های توسعه فناوری، شناسایی فناوری و سر فصل های تحقیقاتی مورد نیاز و اولویت بندی فناوری ها و عناوین فعالیت های تحقیقاتی را از مراحل کار تدوین سند ملی بهینه سازی انرژی و محیط زیست است.